اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره میراث فرهنگی بانه عنوان کرد

روند رو به رشد واحدهای استیجاری غیر مجاز در بانه

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بانه گفت: متاسفانه واحدهای استیجاری غیرمجاز روز به روز در حال افزایش هستند که باید در این راستا چاره‌اندیشی‌های لازم صورت گیرد.

روند رو به رشد واحدهای استیجاری غیر مجاز در بانه

سعدالله رحیمی‌خواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بانه، اظهار کرد: با وجود مراکز اقامتی مجاز و مناسب، واحدهای استیجاری غیرمجاز در بانه روز به روز در حال افزایش است که اگر کنترل و ساماندهی نشوند، مشکلات اجتماعی، امنیتی و اخلاقی در پی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته سرمایه‌گذارای قابل توجهی در بخش ساخت و احداث هتل‌ها در این شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنان متقاضیان زیادی برای گرفتن مجوز احداث مراکز اقامتی دائم از قبیل هتل و هتل آپارتمان‌ها به این اداره مراجعه می‌کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بانه با بیان اینکه با وجود این مراکز اقامتی و هتل‌هایی که ساخته شده و یا در حال ساخت است، دیگر نیازی به این مراکز استیجاری نیست، افزود: مسئولیت برخورد با واحدهای غیرمجاز بر عهده اداره میراث فرهنگی است و این اداره در راستای وظیفه‌ای که بر عهده دارد، در صورت مشاهده و آگاهی از وجود واحدهای استیجاری غیرمجاز در هر نقطه از شهر با هماهنگی دستگاه قضایی با آنها  برخورد قاطع می‌کند.

بانه شهری کوهستانی با متوسط بارندگی 750 میلی‌متر در سال، با جنگل‌های زیبا و کوه نمادین آربابا از مهم‌ترین مناطق گردشگری استان کردستان است.

این شهرستان در شمال‌غربی استان کردستان در فاصله 262 کیلومتری سنندج در مجاورت مرز عراق قرار گرفته و جنگل‌های اطراف آن زیبایی خاصی به این شهر داده است.

در حال حاضر به علت مجاورت این شهرستان با مرز عراق یکی از شهرهای آباد استان و یکی از کانون‌های تجاری استان است.

وجود پاساژها و مراکز خرید و تعداد رو به افزایش این پاساژها در سایه امنیت حاکم بر منطقه موجب جذب بیشتر گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهر زیبا شده است.

حمام‌ خدری‌، کوه‌ آربابا، جنگل‌های بانه، رود بانه، سد بانه، پارک کوهستانی دوکانان و پیرمراد، دریاچه سد بانه، تفرجگاه سورین، روستای سبدلو، روستای نجنه علیا، روستا و غار شوی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان زیباست که سالانه هزاران گردشگر را از داخل و خارج از کشور به سمت خود می‌کشاند.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول