اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

معارفه مدیر جدید کمیته امداد بابلسر

با حضور مدیرکل کمیته امداد مازندران، مدیر جدید کمیته امداد بابلسر معارفه شد.

معارفه مدیر جدید کمیته امداد بابلسر

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، عصر امروز طی حکمی از سوی مدیرکل کمیته امداد مازندران، سیدحسن محسنی به عنوان رئیس جدید کمیته امداد شهرستان بابلسر منصوب و از زحمات سیدحسین سلیمانیان رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

در این مراسم سیدحسین سلیمانیان، رئیس سابق کمیته امداد شهرستان بابلسر اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد حضرت امام آن است که کار فرهنگی را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 888 خانواده در پوشش این شهرستان هستند که خدمات مختلفی به آنها ارائه می‌شود، افزود: بیشتر تلاش ما معطوف به بخش فرهنگی بوده است و اعتقاد داریم هرچه در این زمینه هزینه شود هزینه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است که بعد از مدتی آثارش در خانواده‌ها مشخص می‌شود.

سلیمانیان بحث آموزش مهارت‌های زندگی، برگزاری اردوهای مختلف در غالب دانش‌آموزی و دانشجویی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان را از جمله برنامه‌های آموزشی خود برشمرد و افزود: 244 دانش‌آموز و 210 دانشجو در پوشش این نهاد در شهرستان هستند.

رئیس سابق کمیته امداد شهرستان بابلسر به خدمات عمرانی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان بابلسر در سال گذشته برای 97 خانوار نیازمند حدود 785 میلیون ریال خدمات عمرانی ارائه داده است.

این مسئول بحث تأمین کمک جهیزیه برای نوعروسان و پرداخت هزینه داماد را از دیگر برنامه‌های خود در این نهاد برشمرد و افزود: در این زمینه برای بیش از 90 نفر از افراد در پوشش و غیرپوشش با مبلغ 753 میلیارد ریال خدمت‌رسانی شده است.

سلیمانیان به وام قرض‌الحسنه و کارگشایی برای افراد در پوشش و غیرپوشش اشاره کرد و بیان داشت: در این رابطه برای 535 نفر افراد در پوشش و غیرپوشش بیش از 4 میلیارد و 648 میلیون ریال خدمت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال و توانمندسازی نهادها باید تقویت شود، اضافه کرد: در این زمینه شهرستان بابلسر در سال گذشته 360 طرح اشتغال و مشاغل خانگی و 30میلیارد تسهیلات از منابع بانک و امدادی تقدیم خانواده‌ها شد.

رئیس سابق کمیته امداد بابلسر افزود: در بحث اکرام و ایتام حدود 880 افراد در غالب افراد خیر و نیکوکار به عنوان حامی فرزندان ایتام حمایت‌های مادی و معنوی می‌کنند که در سال گذشته از سوی این افراد بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون ریال در غالب حمایت‌های جنسی و نقدی خدمت ارائه شده است.

سلیمانیان درباره توزیع و نصب صندوق صدقات در سطح شهرستان و بین خانوارها گفت: هزینه آن صرف محرومان منطقه می‌شود.

وی بیان داشت: در سال 84 در شهرستان بابلسر و فریدونکنار که شهرستان‌های واحد بودند بالغ بر 7 هزار مشترک صندوق صدقات در اختیار خانواده‌ها و سطح شهرستان وجود داشت که درآمد آن بین هشت تا 9 میلیون تومان بوده است.

این مسئول ادامه داد: امروز با همت دوستانمان در مشارکت مردمی بیش از 26هزار صندوق صدقات در سطح منطقه در غالب صندوق‌های بزرگ، متوسط و کوچک نصب شده است که درآمد ما از این محل از 9 میلیون تومان سال 84 به 55 میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول