اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

51 یادواره شهدای روحانی در کردستان برگزار می‌شود

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری 51 یادواره شهدای روحانی تا پایان امسال در این استان خبر داد.

51 یادواره شهدای روحانی در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ماموستای شهید، ملاهاشم کریم پاوه که در روستای علی‌آباد قروه برگزار شد با بیان اینکه شهدای روحانی، شهدای عرصه دفاع از باورهای دینی و ارزش‌ها هستند اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی این شهدا، دشمن شناسی و زمان شناسی بود که با درک درست از این دو موضوع، جان خود را در راه اعتلای اسلام عزیز فدا کردند.

وی از شهدای روحانی به عنوان مرزبانان اسلام و مشعل داران هدایت نام برد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری شهدای کردستان، مظلوم‌ترین شهدا هستند که نماد بارز این مظلومیت را در به شهادت رساندن عالمان دینی این خطه می‌توان مشاهده کرد.

وی با تاکید بر تحقیق و تفحص در سیره عملی شهدا گفت: مجاهدت در راه دفاع از حریم و کیان اسلام، بارزترین ویژگی شهداست که نیاز امروز نسل جوان و نوجوان، آشنایی با هدف والای مجاهدان راه خداست.

حجت‌الاسلام فراشی با اشاره به اینکه درد مشترک تمامی علمای دینی اعم از شیعه و سنی ، درد دین است گفت: بهترین حافظان دینی علما هستند که ویژگی برجسته آنان خدمت به مردم است.

وی وحدت را نقطه قوت امت اسلامی خواند و افزود: نقطه مقابل این اتحاد، گروه‌های تکفیری هستند که به سرکردگی آمریکا و اسرائیل، در کشورهای اسلامی دست به اعمال جنایتکارانه می‌زنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، از برگزاری 51 یادواره شهدای روحانی در کردستان خبر داد و افزود: این یادواره ها در محل زادگاه شهدای روحانی برگزار می شود، که این یادواره دومین یادواره در سطح استان، پس از یادواره شهید ملا حیدر فهیم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان هم در این مراسم گفت: آنچه که در گذر زمان رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد فرهنگ شهادت است.

محمد سلیمانی با بیان اینکه زندگی شهید ملا هاشم کریم پاوه سرشار از نکته‌های آموزنده است ، تصریح کرد: تنها جرم این روحانی شهید این بود که می‌خواست به مردم خدمت کند و منافقان این امر را برنتابیدند و با هجوم به خانه وی، او را به شهادت رساندند.

وی بزرگترین ثمره خون شهدا را همراهی مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم همواره خود را از این نظام می‌دانند و از آن جدا نیستند و مدافع ارزش‌های آن هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان امنیت امروز را نعمتی بزرگ دانست و افزود: این امنیت در سایه مجاهدت امام و رهبری امام گونه رهبر فرزانه انقلاب و نیز برکت خون شهدا حاصل شده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در سایه همین امنیت امروز مسیر حرکت به سمت تحقق خدمات در تمامی مناطق کشور هموار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا تاثیرگذارترین عنصر مقاومت در برابر دشمنان است گفت: ملت ما جنگ سخت و تهاجم نرم دشمنان را پشت سر گذاشته است و دشمنان بدانند ، تحریمها هم کوچکترین خللی در اراده آنان وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام/79009/ش‌40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول