اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه ‌پزشکی کرمان عنوان کرد

فعالیت زیاد در محیط با درجه بالا عامل گرمازدگی/ مصرف مایعات مؤثر در پیشگیری

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای پیشگیری از گرمازدگی افراد از فعالیت زیاد در محیط‌های گرم و مرطوب خودداری و از پوشیدن لباسهای تیره و گرم پرهیز کنند.

فعالیت زیاد در محیط با درجه بالا عامل گرمازدگی/ مصرف مایعات مؤثر در پیشگیری

محمدمهدی حیات‌بخش‌عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه مصرف زیاد مایعات در پیشگیری از گرمازدگی مؤثر است، اظهار داشت: برای پیشگیری از گرمازدگی افراد از فعالیت زیاد در محیط‌های گرم و مرطوب خودداری و از پوشیدن لباسهای تیره و گرم پرهیز کنند.

وی افزود: گرمازدگی به حالتی گفته می‌شود که انسان در محیط با درجه حرارت بالا فعالیت کند و به دلیل تعریق بیش از حد، درصدی از آب بدن خود را از دست بدهد و در صورتی که حجم از دست داده شده آب بدن جبران نشود، عملکرد تعدادی از ارگان‌های داخلی بدن مختل می‌شود و فرد در معرض تهدید حیات قرار می‌گیرد.

حیات‌بخش‌عباسی با بیان اینکه هنگام تعریق علاوه بر آب مقداری نمک هم از دست داده می‌شود، گفت: سرگیجه، سردرد، تهوع و استفراغ از علائم اولیه گرمازدگی به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: رسیدگی و درمان نکردن علائم اولیه در فرد مبتلا به گرمازدگی ممکن است او را با علائمی چون بی‌حالی و ضعف، کاهش سطح هوشیاری، کاهش حجم ادرار و نارسایی کلیه روبه‌رو کند.

وی با بیان اینکه فرد گرمازده را باید به مکان خنک‌تری انتقال داد و برای او پاشویه و یا بدن‌شویه با آب سرد صورت گیرد، گفت: برای این گونه افراد مایعات حاوی آب نمک و مختصری شکر تجویز می‌شود، البته اگر بیمار قادر به خوردن خوراکی نیست باید این محلول‌ها به صورت وریدی انجام شود.

حیات‌بخش‌عباسی خاطر نشان کرد: در صورتی که گرمازدگی در فرد مبتلا شدید باشد به طوری که مقدار زیادی از حجم آب بدن او از دست برود، بیمار باید به بیمارستان منتقل شود.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول