اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمان خبر داد

افزایش کشف 11 درصدی مواد مخدر در کرمان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طی سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش کشف مواد مخدر در استان کرمان داشته‌ایم.

افزایش کشف 11 درصدی مواد مخدر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی قاضی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرماید «اگر امروز مسئولان جمهوری اسلامی قاطعانه با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنند، یک جهاد و حرکت عمیق به سمت توسعه و پیشرفت کشور است».

تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی

وی با بیان اینکه مواد مخدر امروز یک آسیب اجتماعی نیست و تبدیل به یک معضل و تهدید جهانی شده است، افزود: قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر از ابزارها و روش‌های نوینی برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کنند.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان عنوان کرد: از سال 87 با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی مواجه هستیم و سود سرسام‌آور قاچاق مواد مخدر صنعتی موجب روی ‌آوردن قاچاقچیان مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی شده است.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها هم‌ردیف با سه بحران جهانی شناخته شده‌اند، ابراز داشت: این مواد ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و جامعه را هم علاوه بر خانواده تهدید می‌کند.

مواد مخدر دومین تجارت غیرقانونی جهان

وی تصریح کرد: از نظر تجارت جهانی مواد مخدر دومین تجارت غیرقانونی بعد از سلاح است و یک هزار و 500 میلیارد دلار سالانه چرخش مالی دارد.  

این فرمانده انتظامی ااذعان داشت: 250 میلیون نفر معتاد در جهان داریم که 50 میلیون نفر آنها مبتلا به بیماری ایذر هستند.

افزایش 11 درصد کشف مواد مخدر در کرمان

قاضی‌زاده با اشاره به عملکرد سه ماهه سال جاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی از کشف 12 تن و 123 کیلو و 768 گرم مواد مخدر طی سه ماهه نخست سال گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: این رقم در سه ماهه نخست سال جاری به 13 تن و 510 کیلو و 759 گرم افزایش یافته است.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان ابراز داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کشف هروئین 200 درصد، تریاک 41 درصد، ماری‌جوانا یک هزار و 166 درصد و شیشه پنج درصد افزایش یافته است.

قاضی‌زاده با اشاره به دستگیری یک هزار و 763 نفر مرد و 205 نفر زن مرتبط با بحث قاچاق مواد مخدر در استان کرمان طی سه ماهه نخست سال جای عنوان کرد: در این مدت 389 خودرو توقیف و 21 قبضه سلاح کشف شده است.

15 باند مواد مخدر در کرمان متلاشی شد

وی از پنج مورد درگیری نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشرار و قاچاقچیان مسلح طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت 15 باند متلاشی شده است و شش نفر از اشرار حذف شدند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه آخرین درگیری با اشرار در 28 خرداد ماه سال جاری بوده است،‌ اذعان داشت: در این درگیری تعدادی از اشرار و قاچاقچیانی که طی سال‌های متمادی به صورت گروهی و یا کاروانی اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کردند با انجام کار اطلاعاتی شناسایی شدند و سه نفر از آنها به هلاکت رسیدند و 353 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

 

قاضی‌زاده تصریح کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری 29 نفر از عناصر اصلی، سرشبکه‌ها و سرباندهای قاچاق مواد مخدر در استان کرمان دستگیر شدند و چهار مورد آزادی گروگان در بحث مواد مخدر داشتیم.

وی تعداد تحرک اشرار در مناطق مختلف استان کرمان طی سه ماهه نخست سال جاری را چهار مورد ذکر کرد و ابراز داشت: تعداد درگیری‌ها در این مدت نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

 تقدیم 2 شهید مبارزه با مواد مخدر به انقلاب

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان از تقدیم دو شهید گرانقدر در درگیری با اشرار در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

قاضی‌زاده با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری هشت تن مواد مخدر در استان کرمان امحا شده است، افزود: 25 مورد منزل خرده‌فروشان مواد مخدر و سه مورد اماکن عمومی و بین‌راهی با اجرای ماده 13 پلمپ شده است.

وی بیان کرد: پنج تن از مواد مخدر کشف شده در استان کرمان طی سه ماهه نخست سال جاری توسط قرارگاه مرصاد صورت گرفته است.

این فرمانده انتظامی با اشاره به اینکه 80 معتاد به مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در استان کرمان جمع‌آوری و به اردوگاه ماده 16 انتقال داده شده‌اند، گفت: 15 معتاد خودمعرف هم به اردوگاه ماده 15 منتقل شده‌اند.

قاضی‌زاده بیشترین میزان دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر را در بحث ماده مخدر شیشه ذکر کرد و ابراز داشت: قیمت هر کیلوگرم شیشه در ابتدا 120 میلیون تومان بود که فقط قشر مرفه جامعه از این مواد استفاده می‌کردند.

وی اذعان داشت: از زمان یکه تولید ماده مخدر شیشه در تهران آغاز شد، قیمت این ماده کاهش یافت به طوری که قیمت هر کیلو شیشه در کرمان به 8 میلیون تومان رسید.

قاضی‌زاده تصریح کرد: با مبارزه جدی پلیس مواد مخدر ناجا با روان‌گردان‌ها و به‌ویژه ماده مخدر شیشه قیمت این ماده بالاتر رفت و به هر کیلو در تهران به قیمت 17 میلیون تومان و در کرمان به 25 میلیون تومان رسید.

وی بیان داشت: شیشه پودری سفید رنگ، بی‌بو و تلخ مزه است که به نام‌های کریستال، یخ، آیس و متامفتامین در بازار عرضه می‌شود و به‌راحتی قابل ساخت است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه ماده مخدر شیشه عوارض خطرناکی دارد، اذعان داشت: بی‌قراری، رفتارهای خشن، سوء‌ظن و بدبینی، اتهام به ارتباط نامشروع حتی به همسر، هذیان، توهم، افزایش و نامنظم شدن ضربان قلب و گشاد شدن مردمک چشم از جمله این عوارض است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان تهوع، اسهال، تحریک‌پذیری، عصبی بودن، گیجی و پریشانی را از دیگر عوارض مصرف ماده مخدر شیشه برشمرد.

 

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه سکته مغزی و مرگ به دنبال مصرف بلند مدت ماده مخدر شیشه روی می‌دهد، افزود: مقاومت بدن افراد معتاد به ماده مخدر شیشه کاهش می‌یابد و آسیب جدی به کبد و شش‌های آنها وارد می‌شود.

وی بیان داشت: خشک شدن پوست، زخم‌های پوستی، پوسیدگی دندان، اضطراب و افسردگی، روان‌پریشی و از دست دادن حافظه از دیگر عوارض ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه است و این افراد فقط با کمک روانپزشکان و اقدامات مشاوره‌ای قابل درمان هستند.

کرمان رتبه 3 اعتیاد در کشور را دارد

این فرمانده انتظامی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه اعتیاد به مواد مخدر رتبه 13 کشور را دارد، افزود: استان کرمان بعد از استان هرمزگان در رتبه دوم کشف مواد مخدر قرار دارد.

قاضی‌زاده با اشاره به عملکرد خوب سگ‌های موادیاب در بحث مبارزه با مواد مخدر و کشف 16 تن مواد مخدر توسط این سگ‌ها خاطر نشان کرد: سگ‌های موادیاب در زمینه ماده مخدر شیشه هم در حال آموزش هستند.

وی عنوان کرد: تا اواخر سال گذشته 75 درصد از قاچاق مواد مخدر از مسیرهای جنوبی استان کرمان، 10 درصد از مسیرهای شمالی و پنج درصد هم از مسیرهای میانی بوده و در سال جاری این میزان تغییری نداشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه 90 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر مردان و 10 درصد زنان هستند، افزود: سن اعتیاد به مواد مخدر و به‌ویژه مواد مخدر صنعتی کاهش یافته و به 19 تا 25 سالگی رسیده است.

 

انتهای پیام/80019/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول