اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت گاز مازندران خبر داد

گازدار شدن تمام روستاهای مازندران تا سال 93

معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران از گازدار شدن همه روستاهای جلگه‌ای و دشت استان تا سال 93 خبر داد.

گازدار شدن تمام روستاهای مازندران تا سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مرتضی تیرملک صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نور که در بخش چمستان برگزار شد، بیان داشت: ایران درحالیکه دومین ذخایر گازی دنیا را داشت و دارد در قبل از انقلاب، هموطنان ما از این نعمت بی‌بهره بودند و با خط انتقال 30 اینچ به شوروی سابق صادر می‌شد.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان مازندران اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی و تصمیم‌گیری برای بهره‌مندی این نعمت برای شهروندان ایرانی انجام شد اما آن زمان گازرسانی به روستاها در تصور حتی مسئولان ارشد شرکت گاز و دولت نبود و طراحی‌ها برای مصارف شهری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: به رغم دارا بودن ذخایر گازی در بخش تولید و پالایش، نسبت به توزیع عقب هستیم و این امر توسعه گازرسانی را کند کرده است.

تیرملک افزود:با توسعه گازرسانی به روستاها پیگیر احداث خط لوله در موازات خط سی اینچ مازندران شدیم و تا این لحظه هم 97 درصد شهرنشینان استان از نعمت گاز برخوردار هستند و سه درصد باقیمانده ساکنان شهرهای کوهستانی مانند شهر بلده نور فعلا بهره‌مند نشدند.

وی با اعلام برخورداری 75 درصدی ساکنان روستاهای مازندران توضیح داد که از مجموع سه هزار روستای استان، یک‌هزار و 850 روستا قابلیت گازرسانی داشتند. از این تعداد یک هزار و 400 روستا تا به امروز بهره‌مند شدند و عملیات گازرسانی در 400 روستا نیز در حال اجرا است که تا پایان سال 93 تمامی این روستاها از این نعمت برخوردار می‌شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران از انجام مطالعات و تامین زیرساخت‌ها برای گازرسانی به روستاها و شهرهای مناطق کوهستانی خبر داد و افزود: به محض تامین زیرساخت و منابع اعتباری گازرسانی به این مناطق هم آغاز خواهد شد.

تیرملک با اشاره به گازرسانی روستاهای شرق چمستان به مردم منطقه و مسئولان وعده داد که با سرعت بخشیدن به کار در هفته دولت شاهد افتتاح و برخورداری این روستاها از نعمت گاز باشند.

انتهای پیام/86023/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول