اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با روند افزایشی قیمت کاغذ

چاپ و نشر در اغمای کاغذی

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان گفت: در سال جاری قیمت کاغذ روند افزایشی داشته و بازار آن هنوز در اغما بسر می‌برد.

چاپ و نشر در اغمای کاغذی

محمدعلی انصاری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت قیمت کاغذ در بازار اظهار کرد: از اوایل سال جاری قیمت کاغذ روند افزایشی داشته و همچنان شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

وی در ارتباط با تولید کاغذ در داخل بیان کرد: با توجه به تحریم‌ها با کمبود مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها مواجه هستیم که این کمبود در کیفیت تولیدات کاغذ تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران اصفهان کیفیت کاغذ‌های داخلی را نامطلوب دانست و اضافه کرد: کیفیت کاغذ تولید شده داخلی تاکنون مناسب نبوده و نیاز به حمایت از سوی مسئولان در این زمینه به شدت احساس می‌شود.

وی درباره دلیل استفاده کمتر از کاغذ داخلی برای چاپ کتاب‌ اضافه کرد: کاغذ داخلی گران‌تر از کاغذ خارجی است که تامین اعتبار خرید آن دشوار است.

*نقش پررنگ دلالان در بازار کاغذ

انصاری‌پور در واکنش به ورود دلالان به بخش کاغذ تصریح کرد: متاسفانه کاغذ با واسطه‌گری و دلالی وارد بازار می‌شود و همواره با تزلزل قیمت همراه است.

وی نظارت روی بازار کاغذ را الزامی دانست و تاکید کرد: با توجه به نقش پررنگ دلالان در توزیع کاغذ نیاز به نظارت در این بخش احساس می‌شود.

*کاهش دلار تاثیری در قیمت کاغذ نداشته است

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اشاره به پایین آمدن قیمت دلار ادامه داد: کاهش قیمت دلار در هفته‌های اخیر هیچ تاثیری در کاهش قیمت کاغذ نداشته و بازار این کالا همچنان در سردرگمی به سر می‌برد.

وی در مورد تعطیلی برخی از چاپخانه‌ها بیان کرد: در حدود 15 درصد چاپخانه‌های اصفهان در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند و چاپخانه‌های دیگر نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

انصاری‌پور قیمت کاغذ را دلیل اصلی کاهش نشر کتاب دانست و گفت: با افزایش قیمت کاغذ و کمبود مواد اولیه نشر کتاب نیز تحت تاثیر قرار گرفت و با کاهش چاپ کتاب قیمت آن هم افزایش یافت.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول