اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تبلیغات نمایندگانی که بنای قانونگذاری دارند

دیوارهای کاغذی با خطوط اکابری؛ حال و روز این روزهای شهرم!

با اینکه همه می‌دانند نوشتن بر روی دیوارهای شهر ممنوع است ولی باز هم شاهد انجام این کار هستیم و این دیوارنویسی توسط طرف‌داران برخی از داوطلبانی انجام می‌شود که خواهان راه یافتن به شورا بوده و مدعی اجرای قانون هستند.

دیوارهای کاغذی با خطوط اکابری؛ حال و روز این روزهای شهرم!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، این روزها اگر بخواهی در خیابان‌های شهر قدم بزنی و به اطرافت نیم‌نگاهی بیندازی، شاید حالت منقلب و دگرگون شود!

بی‌شک ساختمان‌هایی را خواهی دید که با تخته سیاه و شاید هم یک برگه کاغذ اشتباه شده و با انواع و اقسام خط‌ها و نوشته‌ها و گاهی هم اشکال مخدوش شده و هنوز رنگ کلمه خشک نشده که جمله‌ای دیگر بر روی آن نوشته می‌شود.

با اینکه همه می‌دانند و بارها گفته شده که نوشتن بر روی دیوارهای شهر و مکان‌های غیرمجاز ممنوع است ولی باز هم شاهد انجام این کار هستیم و تعجب زمانی چند برابر می‌شود که می‌بینیم این دیوارنویسی توسط طرف‌داران برخی از داوطلبانی انجام می‌شود که خواهان راه یافتن به شورا بوده و مدعی اجرای قانون هستند.

*دیوارنویسی سخیف‌ترین شیوه تبلیغات است

یک آموزگار بازنشسته کرمانشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، معتقد است که دیوارنویسی و انجام تبلیغ بر دیوارهای شهر سخیف‌ترین و ابتدایی‌ترین شیوه تبلیغاتی است.

علی حیدری ادامه داد: در عصری که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، عجیب به‌نظر می‌رسد که طرفداران برخی از کاندیداها به نوشتن تبلیغ بر روی دیوارهای شهر و خانه‌های مردم بپردازند و این نشانه پایین بودن سطح فکری چنین افرادی است.

وی خاطر نشان کرد: پخش کارت‌های تبلیغاتی که تنها حاوی عکس و اسم کاندیدای مورد نظر است، برای شناخت کافی نیست و تنها موجب آلوده شدن معابر و خیابان‌ها می‌شود و لازم است با این پدیده غیراخلاقی و ناهنجار برخوردی قانونی صورت گیرد.

*فضای شهر متعلق به همه شهروندان است

یک مغازه‌دار کرمانشاهی با تاکید بر این مطلب که فضای شهر متعلق به تمامی شهروندان است، افزود: نباید برخی افراد با دیوارنویسی در مکان‌های غیرمجاز این حق را از مردم بگیرند.

مسعود شیرزاد تصریح کرد: کرمانشاه همواره در اعصار گوناگون مظهر فرهنگ و تمدن بوده و مردم شهر ما این حق را دارند که صاحب شهری زیبا و پاکیزه باشند.

*تبلیغات زودهنگام و ایجاد ذهنیت منفی در خانواده‌ها

زهره شیخی که یک شهروند کرمانشاهی است در مورد تبلیغات زود هنگام برخی از کاندیداهای شهر کرمانشاه گفت: از اوایل فروردین ماه سال‌جاری به‌مناسبت‌های گوناگون پیامک‌های تبلیغاتی بر روی تلفن همراهم ظاهر می‌شد و این زمانی بود که هنوز اسامی داوطلبان گفته نشده بود.

شیخی اظهار کرد: آمدن پیامک‌های گوناگون با اسامی مختلف موجب آزار من و خانواده‌ام شده بود و گاه ذهنیتی منفی در والدینم ایجاد می‌کرد که این من را رنج می‌داد.

یک کارمند کرمانشاهی در مورد کارت‌های تبلیغاتی داوطلبان که به‌هنگام خرید در مغازه‌ها بر روی کالای خریداری شده قرار می‌گیرد، عنوان کرد: این اقدام پسندیده‌ای نیست و فرد خود باید تصمیم به انتخاب بگیرد.

خلیل رنجبر ادامه داد: چنین اقداماتی نوعی القاء به افراد است و صرف یک عکس و اسم که بر روی کارت‌های ویزیت نقش بسته، راهی برای شناسایی داوطلبان نخواهد بود.

*سیاه کردن دیوارهای شهر به اقتصاد ضربه می‌زند

یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه بر این باور است که دیوارنویسی به هر منظوری به‌خصوص در زمینه تبلیغات کاندیداهای شورای شهر، اقدامی ابتدایی و سنتی و به‌دور از ساختار کلان شهری است.

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: سیاه کردن دیوارهای شهر در راستای منافع شخصی علاوه بر اینکه سیمای شهر را دگرگون می‌کند، به اقتصاد نیز ضربه می‌زند.

وی افزود: شایسته نیست دیوارهای منازل مسکونی که تازه ساخته شده و هنوز صاحبانش در آن ساکن نشده‌اند، با انواع و اقسام خط‌های اکابری مخدوش شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه مردم تنها به جنبه عینی رفتار توجه نمی‌کنند، گفت: رفتار تابع فرد و فرد تابع رفتار است و مردم علاوه بر جنبه عینی به جنبه ذهنی نیز توجه می‌کنند و داوطلبانی که از فضاهای عمومی و غیرمجاز به‌منظور تبلیغات استفاده می‌کنند موفق نخواهند بود.

این جامعه‌شناس با ذکر اینکه استان کرمانشاه از تمدنی غنی برخوردار است، تصریح کرد: ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که تکنولوژی حرف نخست را می‌زند و بسیار پسندیده است که افرادی که خواهان ورود به شوراهای شهر ما هستند، هم‌زمان با تکنولوژی پیش روند و از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده کنند.

به گفته قاسمی، فرهنگ‌سازی و برخورد قانونی و جریمه نقدی راهی مناسب به‌منظور کاهش این معضل و زیبا کردن ویترین‌های شهرمان است.

--------------------------

گزارش از زهره کریم‌زاده

--------------------------

انتهای پیام/2700/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول