اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد

تدارک برای تشکیل سازمان رزم از نیروهای بومی واجد شرایط در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در تدارک تشکیل سایر قسمت‌های سازمان رزم از نیروهای بومی واجد شرایط هستیم و ستاد بالادستی نیز در این زمینه نهایت کمک را به ما ارائه می‌دهد.

تدارک برای تشکیل سازمان رزم از نیروهای بومی واجد شرایط در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آئین تودیع و معارفه فرمانده لشگر عملیاتی 22 بیت‌المقدس کردستان امروز برگزار شد و طی آن سردار حمزه فلاح فرمانده سابق این لشگر جای خود را به سردار عین‌الله نریمانی داد.

در این مراسم فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان وجود درک حقیقی از اجرای مأموریت‌ها اظهار کرد: تا جایی که مقدور بوده است تلاش شده اولویت نخست ما لشگر 22 بیت‌المقدس باشد.

سردار رجبی تأکید کرد: چون در یک محیط عملیاتی برای انجام تکلیف؛ عمل می‌کنیم، ضرورت ایجاب می‌کند لشگر عملیاتی به روز و با آمادگی رزمی و اشراف اطلاعاتی بالا باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان رزم باید آماده اجرای مأموریت باشد این موضوع را مهم‌ترین مطالبه ستادهای بالادستی عنوان و تصریح کرد: تا جایی که توان داشته‌ایم نسبت به انجام اقدامات در راستای آمادگی این یگان کوشیده‌ایم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اثرات مثبت این آمادگی برای ایجاد بازدارندگی در مناطق دور و نزدیک گفت: به لحاظ خدماتی و نیروی انسانی و سایر اقدامات نیز؛ گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

سردار رجبی با اظهار تأسف از اینکه به دلیل شرایط نامساعد امنیتی استان در گذشته و همزمانی با جنگ تحمیلی فرصت ایجاد زیرساخت‌ها برای سپاه ایجاد نشد اظهار کرد: نسبت به استان‌هایی که فرصت ایجاد این ساختارها را دارند عقب هستیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با اشاره به تلاش مجموعه سپاه استان برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها گفت: با توجه به راهبردی که مقام معظم رهبری با عنوان ایجاد امنیت پایدار مردمی برای منطقه شمالغرب تعریف کرده‌اند ما نیز رویکرد خود را در این مسیر قرار داده‌ایم.

وی این رویکرد را بر مبنای حضور مردم در ساختارها با فعالیت و مشارکت سپاه و سایر نهادها و سازمان‌ها ذکر کرد و گفت: تعداد زیاد نیروهای بومی منطقه در قالب لشگر عملیاتی در راستای حفظ امنیت انجام وظیفه می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به تلاش صورت گرفته به منظور حرکت بر اساس این راهبرد خاطرنشان کرد: در تدارک تشکیل سایر قسمت‌های سازمان از نیروهای بومی واجد شرایط هستیم و ستاد بالادستی نیز در این زمینه نهایت کمک را به ما ارائه می‌دهد.

سردار رجبی تصریح کرد: در موضوع آمادگی رزم از وضعیت قابل قبولی برخوردار هستیم و با تلاش بیشتر قصد رسیدن به نقطه مطلوب را داریم.

وی با اشاره به وجود این ظرفیت در مجموعه سپاه استان اظهار کرد: هم نیروها انگیزه فراوانی برای این مسئله دارند و هم فرماندهان میل و اشتیاق به رسیدن به نقطه ایده‌آل و بالا بردن تراز آمادگی را دارند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در بیان وضعیت لشگر 22 بیت‌المقدس کردستان گفت: نسبت به چند سال گذشته از رشد و توسعه کیفی قابل قبولی برخوردار بوده‌ایم و هم در توسعه عملیاتی، آمادگی رزم و شناخت از تاکتیک‌های دشمن گام‌های رو‌به جلویی را برداشته‌ایم.

سردار رجبی با اذعان به ضعف زیرساخت‌ مهندسی لشگری اظهار کرد: با پایش سرزمینی صورت گرفته سال گذشته فعالیت‌های مناسبی در شاهو انجام شد.

وی با بیان اینکه در پدافند لشگر و سایر امورات بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رویم تصریح کرد: امیدواریم همه وظایف را در راستای مطالبات انجام دهیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان گفت: در اجرای راهبرد رهبری و  ایجاد امینت پایدار مردمی توسط نیروهای وفادار و با ایمان حرکت می‌کنیم.

در انتهای این مراسم سردار فلاح فرمانده سابق لشگر عملیاتی 22 بیت‌المقدس از همکاری و هدایت سردار رجبی طی 20 ماه فعالیت خود در این سمت تشکر کرد.

همچنین سردار عین‌الله نریمانی با بیان اینکه لشگر 22 امروز قوی و تنومند است خاطرنشان کرد: با کمک همه در راستای پیشبرد اهداف انقلاب حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/79012/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول