اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هنرمند حوزه هنری استان سمنان

«افرا» رمان‌ برگزیده نهمین دوره کتاب سال سپاه شد

رمان «افرا» از تولیدات حوزه هنری استان سمنان و نوشته حسینعلی جعفری در نهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم به مقام دوم رسید.

«افرا» رمان‌ برگزیده نهمین دوره کتاب سال سپاه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، در مراسم نهمین دوره کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم که با حضور حجت‏الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‏فقیه در سپاه پاسداران، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و محمدعلی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه برگزار شد، رمان «افرا» از تولیدات حوزه هنری استان سمنان و نوشته حسینعلی جعفری به مقام دوم رسید.

رمان «افرا» نوشته حسینعلی جعفری که مقام دوم را در این جشنواره از آن خود کرده ‌است، حکایت سفر «ساسان» شخصیت اصلی داستان، به روستایی در مازندران برای پیدا کردن قاتل پدرش است.

پدر او یک سرهنگ شاغل در ساواک بوده و به گمان پسرش، یک مبارز انقلابی به نام زکریا او را کشته است، ساسان در سفر خود به مازندران برای پیدا کردن زکریا، با وقایع عجیبی مواجه می‌شود که در نهایت نظر او را درباره قاتل پدرش تغییر می‌دهد.

رمان « افرا» اولین کتاب از مجموعه‏ای پنج‏گانه داستانی با موضوع انقلاب اسلامی از تولیدات حوزه هنری استان سمنان به نویسندگی حسینعلی جعفری، از نویسندگان فعال حوزه هنری استان سمنان است که نویسنده این کتاب درصدد نوشتنِ پنج‏گانه داستانی با موضوع انقلابی است و کتاب افرا اولین کتاب از این مجموعه پنج جلدی است.

گفتنی است؛ دو مجموعه داستان «من سرباز هخامنشی بودم» و «ساعت‌ها همه خوابند» از دیگر آثار جعفری هستند که پیش از این توسط حوزه هنری استان سمنان منتشر شده‌ است.

کتاب «من سرباز هخامنشی بودم» توانست در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در بخش داستان کوتاه به مقام اول دست پیدا کند.

کتاب «ساعت‌ها همه خوابند» نیز در نهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌‏پور در بخش ادبیات داستانی بزرگسال و با موضوع آزاد از میان 43 مجموعه داستان کوتاه، عنوان اثر برگزیده را به دست آورد.

این کتاب همچنین در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری نیز در بخش داستان کوتاه به مقام سوم دست یافت.

شایان ذکر است؛ کتاب «من سرباز هخامنشی بودم» تا به حال پنج بار از سوی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ شده و جزو کتاب‏های نقره‏ای قرار گرفته است.

در مراسم ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان سمنان در فروردین ماه سال 92، از کتاب «افرا» رونمایی شد.

علاقه‏مندان جهت تهیه این کتاب و سایر تولیدات حوزه هنری استان سمنان می‏توانند به نمایندگی انتشارات سوره مهر استان سمنان واقع در باغ فردوس، خیابان شهید صفائیان مراجعه کنند.

انتهای پیام/2249/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول