اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره صندوق مادر تخصصی حمایت از بخش کشاورزی:

میزان سرمایه صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در کشور 50 میلیارد تومان است

عضو هیئت مدیره صندوق مادر تخصصی حمایت از بخش کشاورزی با بیان اینکه در سطح کشور 30 صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: میزان سرمایه این صندوق‌ها در سطح کشور حدود 50 میلیارد تومان است.

میزان سرمایه صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در کشور 50 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علیرضا اشرفی ظهر امروز در نخستین نشست مجمع عمومی صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان بشرویه اظهار داشت: به منظور تامین و تجهیز مالی کشاورزان و تسهیل روند دریافت تسهیلات بخش کشاورزی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: میزان مشارکت کشاورزان در این صندوق‌ها 51 درصد و سهم دولت 49 درصد است که با راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی میزان دسترسی کشاورزان به تسهیلات آسان‌تر شده و بسیاری از مشکلات کشاورزان در دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت و عدم اسناد ثبتی و وثیقه حل می‌شود.

عضو هیئت مدیره صندوق مادر تخصصی حمایت از بخش کشاورزی کشور تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، دریافت وام‌های کلان از داخل و یا خارج کشور در زمان بحران است و در امر صادرات و واردات و خرید تضمینی محصولات کشاورزی و دامی می‌تواند فعالیت خوبی داشته باشد.

اشرفی افزود: تنها کسانی می‌توانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند که در بخش‌های کشاورزی، دامداری، باغبانی و یا صنایع وابسته به بخش کشاورزی اشتغال داشته باشند.

وی عنوان کرد: در سطح کشور 30 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌ها وجود دارد که از این تعداد 11 صندوق در استان خراسان جنوبی است.  

عضو هیئت مدیره صندوق مادر تخصصی حمایت از بخش کشاورزی کشور، روند تشکیل صندوق‌های شهرستانی را خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: میزان سرمایه صندوق‌های شهرستانی در سطح کشور حدود 50 میلیارد تومان و سرمایه موجود در صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی خراسان جنوبی حدود 20 میلیارد تومان است. 

اشرفی در پایان اذعان داشت: استان خراسان جنوبی از نظر تاسیس و راه‌اندازی صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی و جذب سرمایه‌گذاری در سطح کشور رتبه پنجم و شهرستان بشرویه در سطح استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.  

انتهای پیام/69006/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول