اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی قائمشهر خبر داد

شروع کشت سویای تابستانه در 80 هکتار از اراضی قائمشهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائمشهر از شروع کشت سویای تابستانه در بیش از 80 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

شروع کشت سویای تابستانه در 80 هکتار از اراضی قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش‌نیا اظهار داشت: تاکنون در سطح 80 هکتار از اراضی زراعی شهرستان قائمشهر قرارداد کشت سویای تابستانه با 69 نفر از بهره‌برداران سویاکار این منطقه انعقاد شده است.

درویش‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 50 تن کود اوره بین کشاورزان سویاکار شهرستان قائمشهر توزیع شد، گفت: برای ایجاد و حفظ امنیت غذایی، تولید مولد و توسعه پایدار تاکنون بیش از 45 هکتار از اراضی سویاکاری این شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی عملکرد یک‌هزار و 200 کیلوگرم سویا در هر هکتار رقم مورد کشت سویا را رقم ساری اعلام داشت.

*برگزاری 22 کارگاه ترویجی بیمه کشاورزی در مازندران

در خبر دیگر از جهادکشاورزی مازندران، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی مازندران از برگزاری 22 مورد کارگاه، 16 مورد کلاس و 17 مورد گردهمایی آموزشی و ترویجی بیمه کشاورزی در سه ماهه اول سال جاری در استان خبر داد.

مرتضی مس‌شناس گفت: به منظور توسعه فرهنگ بیمه بین کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی از سوی این مدیریت در سه ماهه اول سال جاری تعداد 16 مورد کلاس آموزشی ترویجی با شرکت 367 نفر برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی مازندران افزود: 22 مورد کارگاه آموزشی و ترویجی با شرکت 620 نفر و برپایی 17 مورد گردهمایی آموزشی و ترویجی مربوط به شهرستان‌ها از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در این مدت زمان بود.

مس‌شناس در ادامه صدور 25 مورد اطلاعیه ترویجی به تعداد یک‌هزار و 270 برگ که 12 مورد آن مربوط به شهرستان‌ها بود، اجرای 150 دقیقه برنامه رادیویی، قرائت پنج مورد پیام از رادیو پیام، 22 مورد زیرنویس تلویزیونی، توزیع 20 مورد لوح فشرده، ارسال 33 مورد پیامک ترویجی به یک‌هزار و 680 نفر از بهره‌برداران، برگزاری سه مورد سینما سیار و 12 مورد پارچه‌نویسی را از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی برشمرد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول