اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه نخست سال جاری صورت گرفت

تولید 2 میلیون تن ذرت در فارس

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از تولید دو میلیون تن ذرت در این استان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

تولید 2 میلیون تن ذرت در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از دفتر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احمد دزفولی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته از کل 39 هزار هکتار سطح زیر کشت، 324 هزار و 508 تن ذرت دانه‌ای با عملکرد 8 هزار و 300 کیلوگرم به دست آمد.

وی همچنین کل سطح برداشت شده ذرت علوفه‌ای در سال گذشته را 34 هزار هکتار با عملکرد 55 هزار و 600 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: از این میزان سطح کشت شده، یک‌میلیون و 890 هزار و 710 تن ذرت علوفه‌ای برداشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت زراعت ذرت در سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون در 20 هزار هکتار زمین کشت ذرت صورت گرفته است که پیش‌بینی می‌شود این سطح تا 80 هزار هکتار نیز افزایش یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای تأمین نیاز بذری، کوتاه کردن دست واسطه‌ها و هم‌چنین کاهش قیمت تمام شده بذر هیبرید تولیدی در مقایسه با بذر وارداتی در سال جاری با همکاری بخش خصوصی در سطح 60 هکتار در شهرستان‌های پاسارگاد، کوار و شیراز اقدام به احداث مزارع بذری رقم 640 NS کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود سطح زیرکشت مزارع بذری در این استان به 200 هکتار افزایش یابد.

دزفولی عنوان کرد: در راستای پایداری تولید و حفظ منابع آبی در زراعت ذرت اقدامات مفید و مؤثری صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به اصلاح تاریخ کاشت همراه با تعویض ارقام (زودرس و میان‌رس) در جایگزینی با ارقام دیررس نظیر 704 اشاره کرد.

وی کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری و حفظ منابع پایه و پایداری تولید را از جمله مزایای مهم تغییر در تاریخ کاشت همراه با تعویض ارقام رایج با ارقام زودرس و میان‌رس برشمرد و متذکر شد: اجتناب از افزایش درجه حرارت زمان کاشت و کاهش ریسک‌های احتمالی ناشی از شرایط آب و هوایی (سرمازدگی آخر فصل رشد، سیل، تگرگ و خسارات آفات و بیماری‌ها و در نهایت کاهش ریسک در تولید از دیگر مزیت‌های این تغییر به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول