اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان هشدار داد

واردات 550 هزار تن برنج به کشور

استاندار گیلان نیاز واردات برنج کشور را 300 هزار تن اعلام کرد و گفت: 550 هزار تن برنج در سه ماه نخست امسال وارد کشور شده است.

واردات 550 هزار تن برنج به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا امشب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با بیان اینکه کشور نیاز به ذخیره راهبردی برنج دارد اظهار کرد: سالانه 300 هزار تن نیاز به واردات برنج داریم.

وی به واردات 550 هزار تن برنج در سه ماه نخست امسال در کشور اشاره کرد و افزود: توزیع برنج وارداتی در شهریور ماه به کشاورزی گیلان صدمه وارد می‌کند.

هاشم‌نیا خواستار مدیریت توزیع برنج در بازار شد و تصریح کرد: برنج نباید به صورت ناگهانی وارد بازار شود.

استاندار گیلان واردات برنج در تنظیم بازار را اثرگذار خواند و بیان کرد: توزیع برنج وارداتی در فصل برداشت نباید انجام شود.

وی با اشاره به رونق برنج‌کاری در سال جاری، یادآور شد: امسال کشاورزان گیلانی با توجه به کمبود آب توانستند مزارع خود را کشت کنند.

هاشم‌نیا در ادامه به اجرای طرح شبنم در گیلان اشاره کرد و گفت: طرح مذکور در استان خوب صورت گرفته و فعالیت بیشتری باید در اجرای این طرح انجام شود.

این مسئول مردم گیلان را دارای فهم و درک بالایی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش در اجرای طرح شبنم تاثیرگذار است.

استاندار گیلان همچنین دولت الکترونیک در برطرف کردن مشکل قاچاق را اثرگذار دانست و اظهار کرد: گزارش‌ها در دولت الکترونیک به‌لحظه است.

*صدور کارت هوشمند ملی در گیلان

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: صدور کارت هوشمند ملی توسط بخش خصوصی و با نظارت ثبت احوال تا هفته آینده در گیلان اجرایی می‌شود.

هاشم‌نیا هزینه اجرای دولت الکترونیک در گیلان را 100 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: کنسرسیومی متشکل از 50 شرکت بخش خصوصی برای اجرای دولت الکترونیک در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

استاندار گیلان هزینه اجرای سخت‌افزاری دولت الکترونیک را 25 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت الکترونیک فساد اداری را از بین می‌برد و هزینه تمام‌شده خدمات را 30 درصد کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش صد درصدی سرعت فعالیت‌ها در دولت الکترونیک، تصریح کرد: امنیت شبکه طبق امنیت کشور پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول