اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیروی انتظامی استان اردبیل اعلام کرد

برخورد جدی با روزه‌خواری در ملاء ‌عام/ اغذیه‌فروشی‌ها حق پذیرایی از مشتریان را ندارند

فرماندهی انتظامی استان اردبیل اعلام کرد که با روزه‌خواری در ملاء ‌عام برخورد جدی خواهد شد.

برخورد جدی با روزه‌خواری در ملاء ‌عام/ اغذیه‌فروشی‌ها حق پذیرایی از مشتریان را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندهی انتظامی استان اردبیل صبح امروز با اطلاعیه‌ای که صادر کرد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و رحمت، مغفرت و آمرزش پروردگار به همه هموطنان پیشاپیش آرزوی توفیق در زندگی الهی و قبولی طاعات و عبادات همه افراد جامعه را در این ماه شریف کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: معنویت و فضای روح‌بخش این ماه مبارک چنان بر جامعه ما حاکم شده که همگان با شوق در‌صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند لیکن نیروی انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه‌دار نکاتی را برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان اعلام می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: اگر چه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف کرده، اما باید تمامی کسانی که عذری دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملا‌ءعام پرهیز کرده و مسافران نیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری‌ها، کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.

در این اطلاعیه خطاب به متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیر‌ها، رستوران‌های بین راهی و پایانه‌ها آمده است: با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمات کنند و سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از زمان اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از لحظه افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع است.

پلیس استان اردبیل اعلام کرد: امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط ماموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم در زمان افطار و بعد از آن تقویت می‌شود تا شهروندان روزه‌دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

در این اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان اعلام کرده است: این مجموعه زحمتکش و خدوم در نزدیکی افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد تلاش خواهد کرد با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد و همکاری مردم و روزه‌داران در این راه بسیار راهگشا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان اردبیل آمده است: یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف، حجاب و دوری از ناهنجاری‌هاست و به همین دلیل انتظار داریم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کنند و در این امر فرماندهی انتظامی استان را یاری کنند.

انتهای پیام/62005/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول