اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی ایلام:

توسعه ایلام نیازمند بازنگری قوانین موجود است

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: توسعه ایلام نیازمند بازنگری قوانین موجود است.

توسعه ایلام نیازمند بازنگری قوانین موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، غلامرضا امیدی صبح امروز در نشست با مجمع امور صنفی استان ایلام گفت: هر سال سهمیه مالیاتی استان ایلام مشخص می‌شود که در نخستین فرصت نیز به این سهمیه اعتراض می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاران استان ایلام بر آن شدیم که تحقیقی در این راستا توسط نخبگان و کارشناسان بخش انجام شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام  تصریح کرد: در این تحقیق خواستیم که به مسئولان ارشد اطلاع دهیم که وضعیت استان ایلام وضعیت مطلوبی برای دریافت مالیات‌های سنگین نیست.

امیدی خاطرنشان کرد: یک‌سری اطلاعات در این راستا توسط شماری از کارشناسان ارشد این حوزه تدوین و طراحی شد که نتایج جالبی داشت که از انتشار آن خودداری کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: جمع‌آوری اطلاعات و شاخصه‌های موجود بیانگر وضعیت مطلوب ایلام برای دریافت مالیات‌های سنگین بود.

وی ادامه داد: بر این اساس این مهم را به شدت پیگیری کردیم و متوجه شدیم که در جدول ارزیابی شاخص‌ها مواردی وجود دارد که این موارد در استان ایلام مشکل‌ساز می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: به عنوان مثال یکی از شاخص‌های ارزیابی استان برای دریافت مالیات میزان سرمایه‌گذاری دولت و یا بخش خصوصی در استان ایلام بود.

امیدی تصریح کرد: شاخصه‌ها نشان می‌داد که وضعیت سرمایه‌گذاری در استان به عنوان یک گزینه مورد نظر برای دریافت مالیات سال به سال از رشد فوق‌‌العاده‌ای برخوردار است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: مقایسه این سرمایه‌گذاری در استان با استان‌های برخوردار رقم مطلوبی را برای ایلام نشان می‌داد.

وی ادامه داد: دلیل این موضوع هم این بود که اگر در استان ایلام در سال تنها یک میلیون تومان سرمایه‌گذاری می‌شود در مقایسه با سال ماقبل که رقمی 100 هزار تومان بود نمودار بزرگی را از رشد سرمایه‌گذاری نشان می‌داد.

این مسئول عنوان کرد: اما در استان برخورداری مانند تبریز اگر به عنوان مثال در سال یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شد چون سال‌های قبل این رقم بیشتر بوده نمودار سرمایه‌گذاری کمتر از ایلام نشان می‌داد و در واقع استان ایلام محق دریافت مالیات‌های سنگین و استان تبریز و اصفهان و ... به مراتب کمتر از ایلام محق دریافت مالیالت بودند.

امیدی تصریح کرد: پس نتیجه می‌گیریم باید برای رفع مشکلاتی از این دست شاخص‌ها و نرم‌های استاندارد مخصوص ایلام مدنظر قانون‌گذار باشد تا حقی از مردم ایلام ضایع نشود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: در واقع توسعه ایلام نیازمند بازنگری قوانین موجود است. 

انتهای پیام/2246/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول