اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اعزام بیش از 3 هزار نفر به اردو‌های جهادی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از اعزام بیش از سه هزار نفر جهاد‌گر به اردو‌های جهادی طرح هجرت در این استان خبر داد.

اعزام بیش از 3 هزار نفر به اردو‌های جهادی در کهگیلویه و بویراحمد

رضا رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به آغاز طرح اردوهای هجرت در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط بسیج سازندگی از اول تیرماه اظهار داشت: اردوهای طرح هجرت عمل به تأکید مقام معظم رهبری برای استفاده از توانمندی جوانان در اوقات فراغت برای حضور در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: اردوهای هجرت بسیج سازندگی یک طرح ملی است که از نیرو و نشاط جوانان بالاخص جوانان بسیجی به منظور اجرایی کردن سازندگی و محرومیت‌زدایی در سطح کشور اجرا می‌شود که ضمن پرکردن اوقات فراغت، اشتغالزایی و پیشرفت و ارتقای آموزشی و فرهنگی جوانان را نیز فراهم می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که طرح بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت سال 79 با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب تشکیل شد، گفت: مقام معظم رهبری بسیجیان حاضر در طرح‌های بسیج سازندگی را سفیران کار و تلاش می‌داند چنانچه در بیان اهمیت و ظرافت کار بسیج سازندگی تعبیری این چنین دارند «شما سفیران کار و تلاش خواهید بود».

وی به اهمیت طرح اردوهای هجرت اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از کارهای پسندیده‌ای است که در دهه اخیر با حضور در عرصه‌های مختلف با شناسایی نقاط محروم به مسئولان در رفع مشکلات موجود کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که کارهای مهمی در اردوهای هجرت در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌گیرد، افزود: شرکت کنندگان در این اردوها با انجام کارهای ورزشی، فرهنگی و عمرانی شادابی و نشاط را به روستاها هدیه می‌کنند.

رنجبر با بیان این‌که 70 گروه جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: این گروه‌ها اعم از دانشجویی، مساجد و محلات، مهندسین، ورزشکاران، طلاب، پیشکسوتان و عشایری توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح مناطق محروم و صعب‌العبور این استان فعالیت می‌کنند.

رنجبر  تعداد جهادگران اعزامی به اردوهای جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: عمده فعالیت‌های گروهای جهادی طرح هجرت در مناطق محروم فرهنگی، بهداشتی درمانی، آموزشی علمی، عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و حرفه‌ای، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی خواهد بود.

وی با بیان ‌این‌که شرکت دانش‌آموزان در اردوهای طرح هجرت داوطلبانه است، افزود: در قالب اردوهای طرح هجرت، دانش‌آموزان در فعالیت‌های عمرانی شامل تعمیر و بازسازی مدارس و مساجد شرکت می‌کنند.

رنجبر از اعزام 10 تیم پزشکی و درمانی برای ارائه ویزیت و داروی رایگان به مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان بسیج سازندگی با همکاری بسیج جامعه پزشکان در این استان خبر داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بازسازی، زیباسازی و تعمیرات مختلف مدارس از مهمترین عرصه‌های این اردو محسوب می‌شود، تأکید کرد: برانگیختن حس مشارکت و تعاون در دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین آثار برگزاری این اردوها است.

وی گفت: در تابستان 92، 6 هزار دانش‌آموز جهادگر در عرصه بهسازی و زیباسازی مدارس سطح کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح این استان کار خود را از اول ‌تیرماه آغاز کرده‌اند.

رنجبر افزود: در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی که توسط بسیج سازندگی اجرا می‌شود نیز تعداد سه هزار نفر جهادگر بسیجی  فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی یکی از بسترهای مناسب هدایت و ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان و جوانان در مسیر مثبت و صحیح است.

رنجبر اظهار داشت: سازندگی درونی و سازندگی نفس یکی دیگر از اهداف طرح هجرت سازندگی است که با برگزاری حلقه‌های صالحین و کلاس‌های فرهنگی در کنار پروژه‌های سازندگی اجرا خواهد شد.

وی با بیان این‌که طرح حلقه‌های صالحین کشور را در مقابل جنگ نرم دشمنان بیمه می‌کند، گفت: دو هزار و 571 نفر در حلقه صالحین که توسط بسیج سازندگی سپاه فتح این استان اجرا می‌شود، شرکت می‌کنند.

رنجبر افزود: فعالیت در بسیج سازندگی علاوه بر ایجاد نشاط در جوانان، آموزش حرفه‌‌ای و کسب تجربه را نیز به دنبال دارد.

وی نقش نیروی مقاومت بسیج را در پیشرفت جامعه بی‌بدیل دانست و عنوان کرد: بسیج به عنوان بازوی اصلی انقلاب در تمامی صحنه‌ها از جمله سازندگی کشور پیشتاز بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی حضور جوانان و نوجوانان را در طرح‌های بسیج سازندگی در جهت رشد و بالندگی کشور بسیار چشمگیر ارزیابی کرد.

رنجبر گفت: اردوهای طرح هجرت فرصت مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت، تلاش برای سازندگی کشور و همچنین تلاش برای سازندگی روح و نفس است.

وی تصریح کرد: استفاده مناسب از نیروی نشاط جوانان و نوجوانان در امور مختلف جامعه به‌ویژه امور فرهنگی و اجتماعی، بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است.

رنجبر اردوهای هجرت بسیج سازندگی را الگوی موفق به ‌کارگیری جوانان در عرصه‌های سازندگی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی دانست و تأکید کرد:‌ باید برای نهادینه شدن این فرهنگ بیشتر از این‌ها کار کنیم.

وی افزود: اردوهای جهادی بسیج سازندگی نمایش حقیقی همبستگی و خودباوری و استقلال کشور است و دو ویژگی بزرگ این طرح کاهش هزینه‌های عمرانی و صرفه‌جویی در وقت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت غنی‌سازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان خاطرنشان کرد: اردوهای هجرت در زمینه‌های مشارکت جوانان در امور اجرایی و سازندگی جامعه اسلامی و عرصه‌های کارآموزی و کارآفرینی برای جوانان مؤثر خواهد بود.

رنجبر افزود: حضور و شرکت دانش‌آموزان و دانشجویان در طرح‌های بزرگ و کوچک اجرایی و مهم، سبب خودباوری و افزایش اعتماد به نفس جوانان خواهد شد. 

وی تصریح کرد: بسیج و فرهنگ بسیجی یعنی با ولایت بودن، همراه مردم بودن و پاسدار خون شهدا بودن است که امیدواریم در این مسئولیت خطیر خداوند یاری‌رسان ما باشد.

انتهای پیام/82009/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول