اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رشد و کنترل جمعیت نیازمند تقویت باور دینی مردم است

نماینده ولی فقیه در جهارمحال و بختیاری گفت: رشد و کنترل جمعیت و میزان زاد و ولد در سطح جامعه نیازمند تقویت باور دینی در مردم است.

رشد و کنترل جمعیت نیازمند تقویت باور دینی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام  محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی جمعیت در این استان اظهار کرد: وظیفه انسان آن است که از تمامی نعمات و برکات خداوند متعال بر روی زمین و آسمان بهره‏‌مند شده و نیازهای جمعیت کره زمین را نیز با تدبیر تامین کند.

وی مسئله رشد جمعیت را از مسائل مهم حال حاضر کشور دانست و گفت: خداوند به کرات تاکید فرموده که انسان‌ها نباید در مورد رزق و روزی فرزندان خود نگران باشند و به دلیل نداشتن وضع اقتصادی مرفه، از داشتن فرزند امتناع کنند.

نکونام با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم که در آن کاهش جمعیت نهی شده است، خاطر نشان کرد: در آیات30 و 31 سوره اسراء و آیه 151 سوره انعام خداوند متعال به صراحت جلوگیری از افزایش جمعیت توسط انسان را نهی می‎فرمایند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای رشد و کنترل جمعیت و زاد و ولد باید از باور و اعتقاد قوی برخوردار بود، ابراز داشت: جامعه‎ای مانند ایران که یک کشور توحیدی است و براساس اسلام بنا شده، باید بر اساس تکلیف الهی با مقوله رشد جمعیت روبرو شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: باور الهی نسبت به زاد و ولد و امید برخورداری از رزق و روزی از درگاه الهی باید در در تمامی اقشار جامعه اعم از مسئولان تا مردم عادی نهادینه شود.

نکونام با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) در این باره، اذعان داشت: ایمان دو رکن اساسی دارد که دو رکن آن توکل و تفویض اختیار به خداوند رحمان است.

وی افزود: هر کس به خدا توکل کند از جایی که فکرش را هم نمی‌کند روزی پربرکتی دریافت خواهد کرد و خدا بر هر چیزی کفایت می‌کند.

این مسئول داشتن فرزند صالح را ازجمله بهترین نعمت‌ها برشمرد و تاکید کرد: چه بسا پدر و مادری با داشتن فرزند صالح دنیا و آخرتی سعادتمند بیابند و فرزندی از خود به یادگار بگذارند که همچون امام خمینی دنیا را شگفت‎زده افکار و اعمال خویش کند.

انتهای پیام/68006/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول