اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره بام ایران

مستند دینی «سه چنگ خاک» سیستان‌ و بلوچستان بهترین فیلم انتخاب شد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: فیلم مستند دینی «سه چنگ خاک» تولید حوزه هنری سیستان‌ و بلوچستان به عنوان بهترین فیلم جشنواره بام ایران انتخاب شد.

مستند دینی «سه چنگ خاک» سیستان‌ و بلوچستان بهترین فیلم انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری سیستان و بلوچستان، مهدی اربابی در این زمینه اظهار داشت: چهل و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «بام ایران» از 10 تا 13 تیرماه 92 به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد با حضور 16 استان برگزار شد.

وی افزود: فیلم مستند «سه چنگ خاک» بعد از نامزدی در پنج رشته در این جشنواره توانست لوح تقدیر بهترین فیلم جشنواره از نگاه منتقدین، تندیس بهترین کارگردانی فیلم مستند و دیپلم افتخار تصویربرداری را دریافت کند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: فیلم مستند «سه چنگ خاک» روایتی از تولد و مرگ و آیین‌های مربوط به آن در بین مردم بلوچ استان است که برای معرفی و اشاعه فرهنگ سنتی، بکر و کاملاً دینی مردمان خونگرم بلوچستان ساخته شده است.

اربابی عنوان کرد: ساخت و تولید این مستند مردم‌نگار با پژوهش هشت ماه به طول انجامید.

وی افزود: «سه چنگ خاک» به تهیه کنندگی حوزه هنری سیستان‌ و بلوچستان به نویسندگی و کارگردانی یاسر خیر، تصویربرداری بهروز بادروج، صدابرداری حسن شبانکاره و تدوین محمد زارعی ساخته شده است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری سیستان و بلوچستان متذکر شد: مشاورین این پروژه بزرگ، استاد فرهاد ورهرام و مهرداد اسکویی هستند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: تصویربرداری این مستند 33 دقیقه‌ای در چندین روستای استان به مدت یک ماه انجام گرفته است.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول