اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه پیام‌نور

همایش بسیج اساتید در کرمان برگزار شد + تصاویر

سومین همایش بزرگ بسیج اساتید استان کرمان در سالن 9 دی دانشگاه پیام نور مرکز کرمان با حضور صدها اساتید بسیجی برگزار شد.

همایش بسیج اساتید در کرمان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سومین همایش بزرگ بسیج اساتید استان کرمان بعد از ظهر امروز در سالن 9 دی دانشگاه پیام نور مرکز کرمان با حضور صدها اساتید بسیجی برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن توسط عسکری، دانشجوی روشندل دانشگاه پیام نور کرمان، حمید تابلی، رئیس این دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به جامعه بسیج اساتید کرمان که به مناسبت گرامیداشت شهادت مصطفی چمران گردهم جمع شده بودند، اظهار داشت: این دانشگاه با 30 مرکز، بزرگترین دانشگاه مرکزی واحدی را تشکیل داده است.

وی، بسیج را نماد اقتدار خلق حماسه سیاسی در روز 24 خردادماه عنوان کرد و گفت: حضور و مشارکت اساتید در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی بی‌نظیر است که بنیانگذار دانش در تمام عرصه‌ها هستند.

تابلی تصریح کرد: این همایش قرار بود در تاریخ 31 خردادماه به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران برگزار شود که به دلیل تطابق با ایام انتخابات به امروز موکول شد و این روز را برای تمام اساتید بسیجی گرامی می‌داریم.

اجرای نمایش زورخانه‌ای توسط گروه مرشد از برنامه‌های فرهنگی این همایش بود که قطعاتی در مدح حضرت امیرالمؤمنان (ع) نواخته شد.

در این مراسم ایرج حسابی با بیان خاطراتی از زندگی پدرش مرحوم پروفسور حسابی، اظهار داشت: باید یاد و خاطره بزرگان جمهوری اسلامی ایران که خدماتی در دنیا داشتند به جوانان امروزی شناسانده شود، امروز تندیس‌هایی از مشاهیر ایران در سراسر دنیا نصب شده که حتی تصویری از آنها در کتب درسی دانش‌آموزان ما نیست.

فرزند پروفسور حسابی تصریح کرد: این چه مرضی‌ است که هر کس کار خوبی انجام می‌دهد از آن یاد نمی‌کنند، تمام دنیا به ما احترام می‌گذارند و ما نیکی‌های کشورمان را فراموش می‌کنیم، بسیاری از خیابان‌های کشورهای دیگر به نام بزرگان ایران است.

وی افزود: محبت، احترام و صداقت سه عامل در ایجاد عشق است که مردم با این عناصر عاشق امام خمینی (ره) بودند و همین عشق عامل انقلاب ایران شد.

حسابی با اشاره به صحبت‌های پدرش، اذعان کرد: باید عادت صنعتی را به ایران بیاوریم و از ورود محصول صنعتی به ایران خجالت بکشیم، ورود یک هزار و 600 خودروی پورشه به مملکت که موجب ویراژ و سرگرمی عده‌ای در خیابان‌ها می‌شود، نوعی خیانت به عشق امام راحل و عاشقانی است که برای انقلاب جان دادند.

وی با بیان اینکه پروفسور حسابی اصرار داشتند تا صبحانه، نهار و شام را همه افراد خانواده دور هم باشند، اذعان داشت: نباید احترام به همسر و فرزندان نادیده گرفته شود که این مقدمه ناهنجاری‌های بزرگ است.

حسابی تأکید کرد: پدرم همیشه انقلاب اسلامی را مانند جواهری می‌دانست که راه حفظ کردن و اعتلای آن ارادت نیست، بلکه احترام به اساتید است.

وی ضمن گلایه از برخی مسئولان برای نادیده گرفتن ارزش‌ها، اذعان داشت: من خواهش می‌کنم از خانه پروفسور حسابی بازدید کنند و از هر جای خانه که یک درسی به آدم می‌دهد، تجربه کسب کنند در این خانه یک صندلی هست که 44 سال شهید مطهری هر هفته منبر می‌رفتند، این صندلی از بقیه صندلی‌ها بزرگتر ساخته شده است تا ارج نهادن به مقام استاد را نشان دهد.

حسابی ادامه داد: یک گونی پر از جایزه‌هایی است که شهید مطهری در قبال پرسش‌های دینی به پدرم می‌داد و همیشه قبل از پاسخ دادن با مادرم مشورت می‌کرد با اینکه جواب را می‌دانست، اما احترام زیادی برای همسرش قائل می‌شد و او را در چشم همه بزرگ جلوه می‌داد.

در این مراسم که جمعی از منتخبان شوراهای شهر کرمان حضور داشتند، عباسعلی رستمی‌نسب، رئیس بسیج اساتید استان کرمان و محمدعلی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز سخنرانی کردند.

در پایان کانون‌های برتر بسیج اساتید معرفی و از اساتید بسیجی و مسئولان کانون‌ها تقدیر و جوائزی اهدا شد، همچنین حسین رشیدی‌نژاد به عنوان مسئول جدید کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور کرمان معرفی شد. 

 

------------------------------------

گزارش و عکس از فروغ بوستانچی

------------------------------------

انتهای پیام/80028/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول