اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف انتقاد کرد

عدم تأسیس بنیاد مسکن در خوسف

فرماندار خوسف با انتقاد از عدم تأسیس بنیاد مسکن در شهرستان خوسف، قیمت‌گذاری زمین در روستاهای این شهرستان را توسط این بنیاد غیرمنطقی دانست.

عدم تأسیس بنیاد مسکن در خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خوسف، مهدی‌فرجامی‌فر در همایش تجلیل از شهرداران و دهیاران شهرستان خوسف، اظهار کرد: 14 تیر ماه برای نخستین‌بار به عنوان روز شهرداری‌ و دهیاری و با هدف آشنایی آحاد مردم جامعه با مدیریت شهری و روستایی کشور و ارتقاء جایگاه مدیریتی شهرداری و دهیاری در سالنامه فرهنگی ایران نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: این همایش برای نخستین بار در سطح استان به منظور تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات شهرداران و دهیارانی که برخاسته از متن مردم و تجلی اراده عمومی آنها در انتخابات شوراها هستند در شهرستان خوسف برگزار شده است.

فرماندار خوسف ضمن تبریک حماسه سیاسی 24 خردادماه و تبریک به رئیس جمهور منتخب، نقش دهیاران را در خلق این حماسه بسیار پررنگ برشمرد.

فرجامی‌فرد خواستار تلاش مضاعف برای خلق حماسه اقتصادی و همچنین استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم شد.

وی با اشاره به نقش کلیدی دهیاران در توسعه پایدار روستایی گفت: خدمات عمرانی خوبی در روستاها انجام شده است و شایسته است که دهیاران با ارائه گزارش عملکرد خود در قالب بروشور و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در منعکس کردن آن، مردم را در جریان امور قرار دهند.

فرماندار خوسف با انتقاد از عدم تأسیس بنیاد مسکن در شهرستان خوسف، قیمت‌گذاری زمین در روستاهای این شهرستان را توسط این بنیاد غیرمنطقی دانست و خواستار قیمت‌گذاری زمین در روستاها با همکاری شورا، معتمدان محل و هماهنگی بخشداری مربوطه شد.

فرجامی‌فرد افزود: در زمانی که پروژه بازگشت مردم به روستاها کلید خورده است و با تشکیل کارگروه فرهنگی به منظور کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها زمینه‌سازی برای ایجاد شرایط بازگشت به روستاها در حال انجام است، نباید با انجام این قبیل کارها سد راه این پروژه شد.

دهیاران با ظرافت مسائل فرهنگی را مورد توجه قرار دهند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم و مسئله‌ای که به آن تأکید می‌کنیم نیز خدمت شایسته و مناسب به مردم ولایت‌مدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سید محمدکاظم علوی ادامه داد: دهیاران در شرایطی که بسیاری از مشکلات روستائیان به ما منعکس نمی‌شود، وظیفه دارند با پیگیری امور و تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستان درصدد حل این مشکلات برآیند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه و تلاش دشمنان برای گسترش اعتیاد و فحشا در جامعه، اذعان داشت: مسائل فرهنگی، مسائلی است که دهیاران باید با ظرافت با آن برخورد کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان ادامه داد: فرهنگ نشان‌دهنده سطح فکر مردم و آداب و رسوم آنها است و اساس فرهنگ ما دین است و باید کارهای فرهنگی صورت گرفته در روستاها بر پایه دین مبین اسلام باشد.

انتهای پیام/69017/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول