اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر کهک:

بنیاد مسکن به تعهدات خود در خصوص شهرک کوثر عمل نمی‌کند

عضو شورای اسلامی شهر کهک گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تعهدات خود در خصوص ایجاد زیرساخت‌های شهرک کوثر کهک عمل نمی‌کند.

بنیاد مسکن به تعهدات خود در خصوص شهرک کوثر عمل نمی‌کند

محمدرضا حاج اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: نبود زیرساخت‌های لازم در این شهرک از جمله زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت مردم ساکن در این منطقه را با مشکلات فراوان مواجه کرده است، ولی بنیاد مسکن به هیچ عنوان زیر بار تعهدات خود نمی‌رود.

وی افزود: در سال 85 توسط بنیاد مسکن در این منطقه حدود 72 قطعه زمین و حدود 100 باب خانه ساخته شده به متقاضیان واگذار شد و حدود 20 قواره زمین نیز به شهرداری کهک بابت حق تفکیک واگذار شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر کهک ادامه داد: در فاصله زمانی بین سال 85 تا 89 حدود 70 درصد از مالکین زمین‌های واگذار شده با وجود مشکلات فراوان به واسطه نبود زیرساخت‌ها، اقدام به ساخت و ساز کرده و در این منطقه ساکن شدند.

وی تصریح کرد: درخواست زیرسازی و آسفالت و اجرای زیرساخت‌ها در این منطقه از سال 89 و همزمان با سکونت مردم آغاز شده است و مردم و ساکنین با مراجعه به بخشداری، شورای شهر و شهرداری درخواست‌های مکرری را برای زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت شهرک کوثر داشته‌اند.

حاج اسماعیلی بیان داشت: اواسط سال گذشته در سفر امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به شهر کهک مردم این موضوع را از ایشان هم درخواست کردند و ما نیز صورت جلسات را تحویل آقای امیرآبادی دادیم، ایشان هم این موضوع را با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم هماهنگ کرده و قرار شد این پروژه ظرف یکی دو ماه آینده شروع شود.

عضو شورای اسلامی شهر کهک افزود: پیرو جلسه امیرآبادی، جلسه‌ای را در آذرماه سال گذشته با حضور گلچین بخشدار کهک، خانی مدیر کل بنیاد مسکن و اعضای شورای اسلامی شهر کهک در بخشداری برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد معابر هشت متری و کمتر در شهرک کوثر مطابق نقشه تفکیکی صرفا آسفالت آن توسط شهرداری انجام شود و زیرسازی آن توسط بنیاد مسکن صورت بگیرد و همچنین جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر 10 متری و بالاتر توسط بنیاد مسکن انجام شود.

حاج اسماعیلی گفت: در این جلسه مقرر شد زیرسازی و جدول گذاری خیابان 10 متری مابین دفتر نمایندگی بنیاد و جاده اصلی توسط بنیاد مسکن انجام شود و آسفالت آن نیز بر عهده شهرداری باشد و همچنین پیاده روسازی‌ها به عهده شهرداری گذاشته شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در صورت مساعد بودن هوا، شروع بسترسازی معابر از دو هفته آینده باشد که متأسفانه تا کنون هیچ گونه حرکتی در این خصوص انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کهک بیان داشت: طی چند ماه گذشته اعتراضات مردمی نسبت به نبود زیرساخت‌ها در شهرک کوثر کهک افزایش یافت و با پیگیری‌های گسترده در اسفند ماه سال گذشته در دفتر مهندس متقیان مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری جلسه را برگزار کردیم.

وی گفت: در این جلسه که با حضور مسئولین بنیاد برگزار شد، مقرر شد که شهرداری 140 میلیون تومان به بنیاد مسکن پرداخت کرده و کل عملیات زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت شهرک کوثر توسط بنیاد مسکن انجام شود.

وی افزود: در بند چهار صورت‌جلسه به این صورت نوشته است که طرح‌های بنیاد مسکن برای اجرای این پروژه تا 20 فروردین ماه سال 92 تحویل شهرداری شده  و مبلغ 140 میلیون تومان نیز در 25 فروردین به حساب بنیاد مسکن واریز شود.

حاج اسماعیلی خاطرنشان کرد: طرح بنیاد مسکن تا کنون به شهرداری ارائه نشده تا مسائل فنی و اجرایی آن مورد بررسی قرار گیرد و شهرداری نیز نسبت به واریز وجه مذکور به حساب بنیاد مسکن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین بنیاد مسکن می‌گویند که طرح ما هنوز آماده نشده است افزود: مسئولین بنیاد مسکن می‌توانند نامه‌ای به شهرداری ارائه دهند که طرح ما 10 روز دیگر آماده می‌شود و ما نیز این 140 میلیون تومان را به حساب آنان واریز می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کهک بیان داشت: از مسئولین بنیاد مسکن تقاضا داریم که با حضور در بخشداری صورت جلسه‌ای تنظیم کنند و طی آن زمان دقیق اجرای پروژه زیرسازی و آسفالت شهرک کوثر را مشخص کنند، همچنین نسبت به استقرار ماشین آلات خود در شهر کهک اقدام کرده تا شهرداری نیز بلافاصله تعهد 140 میلیونی خود را به حساب بنیاد مسکن واریز کند.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری کهک آمادگی خود را برای انجام تعهدات خود اعلام کرده است و دیگر مسئولین بنیاد مسکن نمی‌توانند بگویند به دلیل اینکه شهرداری تعهدات خود را اجرا نکرد؛ هزینه آسفالت و زیرسازی چند برابر شده است و ما آمادگی کامل داریم به محض استقرار ماشین آلات بنیاد مسکن و شروع کار زیرسازی و آسفالت نسبت به واریز وجه اقدام کنیم.

حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن مشکل مالی در خصوص اجرای طرح زیرسازی و آسفالت شهرک کوثر نباید داشته باشد گفت: اخیرا بنیاد مسکن در شهر کهک 13 قواره مسکونی را به مزایده گذاشته است که قیمت پایه هر قواره آن بیش از 35 میلیون تومان است و چند قطعه زمین تجاری هم در ورودی شهر کهک به مزایده گذشته است که از فروش این تعداد زمین با یک حساب سرانگشتی رقمی حدود دو میلیارد تومان درآمد حاصل شده است ولی باید گفت ریالی از این درآمد در کهک بابت زیرسازی، آسفالت و ایجاد زیرساخت‌ها هزینه نشده است.

انتهای پیام/2258/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول