اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حال و هوای ماه ضیافت الهی در کرمانشاه

با آغاز ماه مبارک رمضان همه چیز رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرد و هر مسلمانی در هر شغل و حرفه‌ای سعی می‌کند تا به مهمانان این ماه به بهترین شکل خدمت کند.

حال و هوای ماه ضیافت الهی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ماه مبارک رمضان در راه است و مسلمانان یک‌بار دیگر خود را برای این مهمانی بزرگ و باشکوه آماده می‌کنند. با آغاز این ماه همه چیز رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرد و هر مسلمانی در هر شغل و حرفه‌ای سعی می‌کند تا به مهمانان این ماه به بهترین شکل خدمت کند.

اغلب تقاضای مردم در این ماه کالاهای اساسی و مواد غذایی ‌است و مسئولان برای رفاه بیشتر مردم در این ماه تدابیر ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند.

یکی از این تدابیر کاهش قیمت مواد غذایی و برقراری آرامش و ثبات در بازار داخلی است و با تلاش‌های مسئولان مربوطه، راه‌کارهایی برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته شده که برگزاری نمایشگاه و فروش فوق‌العاده یکی از این راه‌کارها است.

یک عمده فروش کرمانشاهی در خصوص وضعیت قیمت مواد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌ها دچار افزایش و کاهش نشده‌اند.

رضا حیدرپور ادامه داد: تخفیف و فروش فوق‌العاده در این ماه در میان اصناف به‌صورت داوطلبانه است و معمولا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌ها کاهش قیمت در زمینه مواد غذایی در ماه مبارک در نظر گرفته شده است.

*اختصاص بن کالای غذایی به کارمندان در ادارات

کارمند یکی از ادارات دولتی از تعلق گرفتن بن تهیه کالای غذایی به مبلغ یک میلیون ریال ویژه ماه مبارک خبر داد و افزود: این حرکت در چند سال اخیر در ادارات دولتی انجام شده و این بن به تمامی همکارانم تعلق گرفته است.

مسعود احمدی اظهار داشت: علاوه بر دریافت بن، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دولتی که طرف قرارداد با محل کار ما هستند، به‌منظور خرید با تخفیف ویژه به کارمندان معرفی شده‌اند.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تاکید بر اینکه تقاضا برای مواد غذایی در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد، گفت: طرح نظارتی به‌خصوص نظارت ویژه بر کالاها و مواد غذایی مورد نیاز مردم در سبد خانوار از چهارم تیرماه سال‌جاری در سراسر استان شروع شده و هماهنگی‌های لازم با اتحادیه‌ها، مراکز صنفی و واحدهای تولیدی برای این ماه مبارک انجام شده است.

حشمت‌الله کبودی با بیان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای ثبت، در خصوص کاهش قیمت مواد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان اقداماتی انجام شده است، تصریح کرد: در این فروشگاه‌ها قیمت مرغ منجمد 4 هزار و 800 تومان و قیمت گوشت منجمد 16 هزار و 300 تومان است و هر کیلو شکر با قیمت یک‌هزار و 500 تومان به‌دست مشتری می‌رسد.

*کاهش 15 درصدی قیمت مواد غذایی در نمایشگاه‌ها

وی از تعلق گرفتن تخفیف ویژه به مواد غذایی، مانند برنج و روغن در سطح نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: کالاهای غذایی در این نمایشگاه، 15 درصد پایین‌تر از قیمت بازار به‌فروش می‌رسد و در واقع کالا با همان قیمتی که در بازار به‌دست مغازه‌دار می‌رسد در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

کبودی از وجود بیش‌تر اقلام مواد غذایی مورد نیاز خانوار از قبیل مواد شوینده، لبنی، گوشت و مرغ منجمد، شیرینی‌جات و برنج در این نمایشگاه خبر داد و بیان داشت: این نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان به‌مدت 10 روز در محل نمایشگاه‌های دائمی شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گفته کبودی، قیمت هر کیلو برنج (بسته به نوع برنج) از دو هزار و 50 تومان تا دو هزار و 200 تومان است که ویژه ماه مبارک رمضان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه به‌دست مشتری می‌رسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده گران‌فروشی به‌خصوص در این ماه به‌شدت با متخلف برخورد می‌شود، عنوان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه گران‌فروشی، می‌توانند با شماره تلفن 124 تماس گرفته و یا با مراجعه حضوری شکایت خود را اعلام کنند.

کبودی خاطر نشان کرد: همشهریان کرمانشاهی می‌توانند به آدرس خیابان 22 بهمن ـ چهارراه سنگر ـ خیابان گلریزان نبش کوچه 341 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 924 از ساعت 8 صبح الی 20 و 30 دقیقه تماس حاصل کنند.

رئیس مجمع امور صنفی کرمانشاه در خصوص قیمت کالا و مواد غذایی اظهار داشت: تاکنون در بازار داخلی قیمت مواد غذایی کاهش و یا افزایش نداشته و ثابت باقی مانده است.

حسین بیات اعلام کرد: فروش فوق‌العاده یکی از طرح‌های در نظر گرفته شده برای تخفیف و کاهش قیمت کالاهای غذایی در ماه مبارک رمضان است.

وی از فروش محصولات غذایی با کاهش قیمت 15 درصدی در نمایشگاه خبر داد و افزود: این نمایشگاه با حضور واحدهای تولیدی و عمده فروشان مواد غذایی در پارک شاهد شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

پس از پشت سر گذاشتن تحریم‌ها و مشکلات گوناگون اقتصادی، برقراری رفاه و ثبات در این ماه مبارک علاوه بر همت مسئولان، نیازمند همکاری و هم‌دلی بیش‌تر همشهریان در راستای گزارشات مردمی در زمینه تخلف و گران‌فروشی احتمالی است. 

-----------------------------------------

گزارش از زهره کریم‌زاده

----------------------------------------

انتهای پیام/2700/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول