اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کتابخانه‌های عمومی اردبیل

800 اثر مکتوب فرهیختگان استان اردبیل جمع‌آوری شده است

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 800 اثر مکتوب از گروه‌ها و اقشار فرهیخته و با اصالت استان اردبیل جمع‌آوری شده که در قالب یک مجموعه فاخر در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

800 اثر مکتوب فرهیختگان استان اردبیل جمع‌آوری شده است

صادق فرهمندامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با حمایت از اهالی فرهنگ، قلم و اندیشه، سعی داشته با اجرای طرح‌هایی همچون راه‌اندازی تالار آثار نویسندگان استان و جمع‌آوری بیش از 800 اثر مکتوب از فرهیختگان منطقه در خدمتگزاری به این قشر انجام وظیفه کند.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه انجام فعالیت‌های ادبی و فرهنگی، برگزاری جلسات نقد کتاب و ... قدمی در جهت تقدیر از ساحت مقدس قلم و ترویج فرهنگ منبعث از آن است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با گرامیداشت روز قلم یادآور شد: قلم انسان‌هایی را که جدا از هم، از نظر زمان و مکان زندگی می‌کنند پیوند می‌دهد، گویی همه متفکران بشر را در تمام طول تاریخ و در تمام صفحه روی زمین در یک کتابخانه بزرگ جمع می‌بینی.

فرهمندامین گفت: روز قلم، بهانه‌ای است برای یادآوری منزلت و قداست و حرمت قلم که در باور دینی و تاریخی ما ریشه دارد، به طوری‌که در نگاه بلند دین مبین اسلام، قلم آنچنان جایگاه رفیعی دارد که در کلام خداوند به آن قسم یاد شده: «ن و القلم و ما یسطرون».

این نویسنده و اهل قلم عنوان کرد: قلم رازدار بشر و خزانه‌دار علوم و جمع‌آوری کننده تجربیات قرون و اعصار است. قلم در طول تاریخ ایران همیشه در خدمت سعادت و بهروزی ایران و ایرانی و بشریت بوده است.

فرهمندامین با تبریک روز قلم بر اصحاب فرهنگ و بالاخص نویسندگان و ادیبان فرهیخته در جای جای کشور و استان اردبیل، اظهار ‌امیدواری کرد مسئولان کشور و استان با حمایت بی‌دریغ خود از اهالی فرهنگ و قلم، یاری‌رسان این اداره کل در خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به فعالان عرصه کتاب باشند.

این مسئول بیان داشت:‌ توجه به حوزه فرهنگ و ادب و هنر می‌تواند بخشی از نارسایی‌های گذشته در این حوزه را برطرف کند که غفلت از این حوزه آسیب‌های جدی را به همراه خواهد داشت.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه ساحت قلم از تقدس و پاکی خاصی برخوردار است، افزود: حرمت نگه ‌داشتن صاحبان این حوزه در حقیقت حرمت به تفکر و اندیشه‌ای سازنده است که هیچ‌وقت رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد.

فرهمندامین در پایان سخنان خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد:‌ در این عرصه انسان‌های صاحب ذوق، دارای تفکر و اندیشه‌ای سازنده حضور دارند که قطعاً حضور و مشارکت آنها بسیار موثر و تاثیر‌گذار خواهد بود.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول