اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل:

تاکنون 3370 تن کلزا خریداری شده است

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: با همکاری کشاورزان و زارعان منطقه تاکنون بیش از 3 هزار و 370 تن کلزا از آن‌ها خریداری شده و تحویل مراکز تعاون روستایی شده است.

تاکنون 3370 تن کلزا خریداری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطف‌الله نامور صبح امروز در جریان بازدید از مراکز خرید تعاون روستایی در شمال استان اردبیل اظهار داشت: کار خرید کلزا و دیگر محصولات زراعی کشاورزان همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور ماه در شمال استان اردبیل تحویل محصولات زراعی ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تعاون روستایی برای خرید و ذخیره‌سازی کلزا و همچنین ارسال آن به کارخانه‌های روغن‌کشی هفت مرکز دایر کرده است تا بتواند کلزای زارعان بیله‌سوار و پارس‌آباد را که بیش از 90 درصد کلزا در این مناطق تولید می‌شود خریداری کرده و نسبت به استحصال آن‌ها اقدام کند.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با بیان اینکه محصولات خریداری شده به قیمت تضمینی و با پرداخت به موقع انجام شده است، یادآور شد: در کنار فعالیت هفت مرکز برای خرید کلزا 21 مرکز را نیز برای خرید گندم در مناطق مختلف استان فعال کردیم تا کار خرید به سهولت انجام شده و مطالبات زارعان پرداخت شود.

نامور گفت:‌ شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی و پارس‌آباد بیشترین تولید غلات را داشتند و تاکنون بالغ بر 24 هزار و 25 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این مناطق خریداری شده و کار خرید گندم و ذخیره‌سازی آن‌ها ادامه دارد.

این مسئول عنوان کرد: شبکه گسترده تعاون روستایی سعی می‌کند با هدف جلوگیری از زیان کشاورزان محصولات مازاد را به شکل توافقی خریداری کند تا محصول به موقع استحصال شده و برای فرآوری آماده باشد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل ابراز داشت: ‌علاوه بر خرید گندم تاکنون 446 تن محصول جو و بیش از 7 هزار و 840 تن گندم بذری نیز توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده که به نظر می‌رسد این فرایند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

نامور افزود: یکی از ضروریت‌های توسعه محصولات زراعی، باغی و دامی توجه به کیفیت آن‌هاست که به یقین در این زمینه می‌توان امیدوار بود تا بهترین محصول عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی نیز به عنوان حامی کشاورزان و زارعان تلاش مستمری را در پیش گرفته است تا ضمن خرید محصولات بتواند در بخش‌های حمایتی دیگر زارعان را یاری و همراهی کند.

انتهای پیام/62004/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول