اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین تاکید کرد

ضرورت راه‌اندازی مرکز نگهداری از کتب خطی در قزوین

امام جمعه قزوین گفت: باید مرکز نگهداری از کتب و نسخ خطی در استان قزوین راه‌اندازی شود چراکه با توجه به ظرفیت استان در این زمینه نگهداری از این داشته‌ها امری ضروری است.

ضرورت راه‌اندازی مرکز نگهداری از کتب خطی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین عصر امروز در دیدار با اسحاق صلاحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت: در شهر قزوین که شهر دارالمؤمنین است از گذشته تاکنون علمای ارزشمندی زندگی کرده‌اند که کتاب‌های خطی و ارزشمندی را به یادگار گذاشته‌اند ولی متأسفانه بسیاری از این کتاب‌ها در حال نابودی است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: این کتاب‌ها و نسخ خطی ارزشمند به دلیل سپردن به برخی از افراد و آشنا نبودن آنها نسبت به نگهداری این نسخ خطی در حال از بین رفتن است که باید این آثار را در مکانی مناسب نگهداری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به کتابخانه‌های استان قزوین بیان داشت: در کتابخانه امام صادق (ع) قزوین کتاب‌های ارزشمندی وجود دارد که بسیاری از طلاب، دانشجویان و علما با مراجعه به این کتابخانه از این کتاب‌های با ارزش بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه قزوین با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مرکزی برای نگهداری از کتاب‌ها و نسخ خطی در استان قزوین بیان داشت: باید مرکز خاصی برای نگهداری از مجموعه نسخ خطی علمای مطرح و کتاب‌های خطی استان راه‌اندازی شود تا فرهیختگان، تاریخ نویسان و دانشجویان با مطالعه این آثار با سرگذشت این استان بیشتر آشنا شوند.

در پایان این دیدار داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و مسعود نصرتی، شهردار قزوین برای جمع‌آوری نسخ خطی و راه‌اندازی مرکز نگهداری از آنها با همکاری استانداری قزوین اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/77010/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول