اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین نکوداشت استاد مسلم خط مازندران؛

دیوان امیر پازواری با کتابت استاد اسکندری رونمایی شد

در آیین نکوداشت استاد منوچهر اسکندری، از دیوان نفیس امیر پازواری با خط این هنرمند مازندرانی پرده‌برداری شد.

دیوان امیر پازواری با کتابت استاد اسکندری رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، ظهر امروز آیین نکوداشت منوچهر اسکندری‌چراتی استاد مسلم خط مازندران و ایران در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد قائمشهر برگزار شد.

این مراسم با حضور اساتید برجسته هنر خوش نویسی ایران همچون استادان، فراست، فلاح، غلامی، سبزه کار، مرادی، دریاباری، صادق‌زاده، کوهستانی، محمدی‌تبار، سادات حسینی، عموزاد، برومند، فهیم تاش خسروی، حاج حسینی، اسلامی، قاسمی و حیدری برگزار شد.

در این مراسم با حضور بزرگان مسلم خط ایران، دیوان نفیس منتخبات دوبیتی های امیر پازواری با کتابت استاد منوچهر اسکندری و اهتمام استاد مهدی فلاح و تصحیح اشعار ادیب شاعر مازنی، حجت الله حیدری رونمایی شد.

امیرپازواری، شاعری از مردم پازوار روستایی در بابلسر مازندران است که به زبان طبری شعر گفته و دیوان او در روسیه به چاپ رسیده است.

امیر بزرگترین و مشهورترین شاعر و عارف نامی طبرستان است و شهرت کسی در تاریخ ادبیّات مازندران به پای او نمی رسد، وی، شاعری است مردمی که همه توده‌های مردم، نامش را با «آواز امیری» می شناسند و این آواز، یکی از مهمترین آوازهای مازندارنی است که در سرتاسر این خطّه از غرب گرفته تا شرق خوانده می‌شود.

انتهای پیام/86006/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول