اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 50 نفر

مسابقات امداد و نجات و جستجو از ارتفاعات در نمین برگزار شد

دومین دوره مسابقات امداد و نجات هلال‌احمر استان اردبیل به میزبانی نمین و در رشته نجات و جستجو از ارتفاع و فضاهای معلق برگزار شد.

مسابقات امداد و نجات و جستجو از ارتفاعات در نمین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در شهرستان نمین برگزار شد، بعد از رقابت‌های بخش‌های مختلف نفرات برتر این مسابقات معرفی شدند که این نفرات باید در مسابقات کشوری که مردادماه امسال در تهران برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

در قالب تیمی نیز تیم امداد و نجات شهرستان نمین، اردبیل و خلخال به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در این دوره از مسابقات 50 نفر در قالب تیم‌های امداد و نجات در کوهستان شرکت کرده بودند که شرکت‌کنندگان از شهرهای نمین، اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر در این رقابت‌ها حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف و مراحل گوناگون مسابقات با هم مسابقه داده به طوریکه گروه‌های امدادی موفق که از سرعت عمل بیشتری نیز برخوردار بوده و مصدومان را از فضاهای آسیبی نجات داده بودند به عنوان تیم‌های منتخب شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسابقات در بخش‌های مختلف نظیر تثبیت مصدوم در محل حادثه، صعود معلق میمونی،‌ عبور با طناب از معبر، رهاسازی مصدوم از ارتفاعات و نجات او، سیستم بالا کشی به وسیله قرقره و مکان‌یابی به وسیله سی.پی.سی انجام شد که امدادگران موفق شدند رقابتی تنگاتنگ و نفس‌گیر در این مراحل داشته باشند.

این مسابقات که برای دومین بار در سه ماهه اخیر در استان اردبیل برگزار می‌شود با هدف بالا بردن توان امدادگران در امدادرسانی به موقع و لحظه‌ای و همچنین توان‌افزایی تیم‌های امدادی و نجات امدادگران در حوادث و سوانح مختلف برای افراد حادثه‌دیده است که بیشتر در ارتفاعات و فضاهای معلق به شکل زمان‌دار انجام شد تا به صورت دقیق توان نیروها مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/62007‌/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول