اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور داوطلبان

دوره‏های آموزشی امداد و نجات، خودامدادی و دگرامدادی در دامغان آغاز شد

دوره‏های آموزشی امداد و نجات، خودامدادی و دگرامدادی در دامغان با حضور داوطلبان آغاز شد.

دوره‏های آموزشی امداد و نجات، خودامدادی و دگرامدادی در دامغان آغاز شد

مسئول برگزاری دوره‏های آموزشی امداد و نجات، خودامدادی و دگرامدادی در دامغان امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان اظهار کرد: علاقه داوطلبان برای مشارکت در برنامه‏های بهداشتی، پیش‏نیاز اصلی برای ارتقای سلامت و نیل به اهداف آن در جامعه محسوب می‏شود.

مرجان سیدجعفری افزود: داوطلبان سلامت، قشری از بانوان جامعه هستند که به طور افتخاری و داوطلبانه در مراکز بهداشت و درمان شهر و روستا فعالیت می‏کنند و حلقه اتصال بین مرکز بهداشت و محلات خود هستند.

کارشناس بهداشت بسیج جامعه پزشکی دامغان خاطرنشان کرد: اگر داوطلبان سلامت از آموزش‏های تخصصی لازم برخوردار شوند، در زمان عادی و حتی در زمان بحران بهتر می‏توانند خدمت کنند.

سیدجعفری ادامه داد: به منظور ارتقای دانش و آگاهی آنها و آمادگی در زمان وقوع بحران و بروز یک مشکل بهداشتی در سطح شهر، دوره‏های آموزش امداد و نجات، خودامدادی و دگرامدادی ویژه داوطلبان در سالن آموزش جمعیت هلال احمر دامغان برای بسیجیان در حال اجراست.

وی اظهار کرد: این دوره‏های آموزشی شامل سه مرحله آموزش امداد مقدماتی 35 ساعت، مرحله امداد عمومی 80 ساعت و مرحله بیمارستانی 48 ساعته بوده که دوره مقدماتی آن در حال حاضر با حضور بیش از 40 نفر از داوطلبان سلامت در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری دوره‏های آموزشی امداد و نجات، خودامدادی و دگرامدادی در دامغان همچنین از تشکیل کلاس آموزشی رایانه و برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی ویژه داوطلبان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی تشریح کرد: این مسابقه بزرگ به صورت حضوری و کتبی برگزار می‏شود و همه داوطلبان استان سمنان می‏توانند در این مسابقه بزرگ قرآنی شرکت کنند.

سیدجعفری یادآور شد: تاکنون توسط داوطلبان، فعالیت‏هایی نظیر همکاری با طرح پزشک خانواده، شرکت در همایش‏ها و کلاس‏های آموزشی و حضور و فعالیت گسترده در طرح غربال‏گری فشار خون افراد بالای 30 سال اجرایی شده است.

انتهای پیام/2249/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول