اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

فاصله گرفتن از قرآن سبب ایجاد تفرقه بین ملت‌های اسلامی شده است

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه تفرقه در ملت‌های اسلامی به علت فاصله گرفتن از قرآن است، گفت: تعقل و تدبر در آیات قرآنی باید اولویت مراسمات و مسابقات قرآنی باشد.

فاصله گرفتن از قرآن سبب ایجاد تفرقه بین ملت‌های اسلامی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی خراسان‌رضوی و در جمع اعضا ستاد سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خراسان رضوی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را برای خودسازی و کسب معنویت داشته باشیم.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تعقل و تدبر در آیات قرآنی باید اولویت مراسمات و مسابقات قرآنی باشد.

فروزان‌مهر هدف از برگزاری این مسابقات را کسب معرفت قرآنی و نزدیک شدن به فرامین الهی دانست و افزود: مسابقات قرآنی باید مسیری برای فرا گرفتن فرامین قرآنی در جهت استفاده از آنها برای اداره زندگی باشد.

وی با اشاره به اهمیت رهنمودهای قرآن در اداره جامعه و زندگی تأکید کرد: تفرقه در ملت‌های اسلامی به علت فاصله گرفتن از قرآن است.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز در پایان عمر شریف خود دو امانت بزرگ را که همان قرآن و عترت بود در بین مردم به امانت گذاشتند و ما امروز باید تمام تلاش خود را در جهت امانتداری درست انجام دهیم.

فروزان‌مهر با اشاره به جایگاه خراسان‌رضوی در مسابقات پیشین قرآن کریم در کشور گفت: باید همچون دوره‌های گذشته تمام مسئولان با جدییت امور مربوط به خود را پیگیری کنند تا در این دوره از مسابقات جایگاهی بهتر از گذشته را کسب کنیم.

وی یادآور شد: فرمانداران باید تمهیداتی را برای ثبت‌نام آسان متقاضیان در روستاها و شهرهای هر شهرستان انجام دهند.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: تشکیل کمیته‌های شهرستانی برای جذب مشارکت مردم در برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات امری ضروری بوده و باید در مرحله نخست کیفیت مسابقات مورد توجه مسئولان شهرستان‌ها قرار گیرد.

در پایان این مراسم استاندار خراسان‌رضوی و جمعی از معاونان وی در این دوره از مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/70001/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول