اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

پژوهش نیاز اساسی ترویج فرهنگ رضوی در کشور است

استاندار یزد نیاز اصلی ترویج فرهنگ رضوی در کشور را پژوهش پیرامون حضور آن حضرت در کشور ذکر کرد.

پژوهش نیاز اساسی ترویج فرهنگ رضوی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمدرضا فلاح‌زاده، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگ رضوی استان یزد در ابرکوه در مسجد بیرون، قدمگاه امام رضا(ع) در مسیر سفر از مدینه به مرو اظهار داشت: تمامی علمای تاریخ بر حضور این امام همام در ابرکوه صحه گذاشته‌اند و مردم ابرکوه باید قدر این موقعیت ارزشمند را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: این مکان، محل بیتوته و عبادت امام هشتم شیعیان است و در نزد دوستداران ایشان قرب و عزتی بالا دارد.

فلاح‌زاده با اشاره به لزوم تحقیق بیشتر در مورد مسیر حرکت آن امام به ایران بیان داشت: به عنوان مثال گفته می‌شود که امام هشتم در این محل در ابرکوه سخنرانی داشته‌اند اما تاکنون در این زمینه تحقیقی به عمل نیامده است.

وی با اشاره به برکات سفر امام رضا(ع) در حیطه‌های مختلف گفت: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و توسعه ارتباطات دینی حاصل وجود امامزادگان در کشور است که به عشق آن امام در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

فلاح‌زاده با بیان اینکه همگی برای ترویج فرهنگ رضوی در کشور وظیفه داریم، ابراز داشت: ولایتمداری، ظلم‌ستیزی، کرامت، آداب اجتماعی و تعلیم و تربیت از دیدگاه امام هشتم از جمله این وظایف در حوزه دینی است.

وی ادامه داد: رعایت حلال و حرام، توجه به مراسم‌ها و جشن‌های عقد و عروسی همچنین اعیاد دینی مطابق با فرهنگ رضوی نیز برخی دیگر از بایدهایی است که باید مدنظر پیروان آن حضرت قرار گیرد.

استاندار یزد در بحث وظایف مسئولان در حوزه‌های اجتماعی مرتبط با فرهنگ رضوی نیز اظهار داشت: مسئولان نظام و آستان قدس رضوی باید اجرای بزرگراه امام رضا (ع) از شلمچه، محل ورود آن حضرت به ایران تا طوس را اجرایی کنند که البته بخشی از این کار انجام شده است.

وی افزود: بازسازی قدمگاه‌ها و مساجد این مسیر همچنین تبدیل آنها به قطب‌های فرهنگی نیز باید جدی‌تر دنبال شود و موزه‌هایی نیز مرتبط با این اماکن ساخته شود.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: ایجاد پژوهشکده‌های خاص ویژه مسیر حرکت آن امام همام نیز به عنوان وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی باید با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/2464/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول