اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده

فارس میزبان جشنواره انیمیشن رضوی می‌شود

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: سال آینده استان فارس میزبان جشنواره رضوی با موضوع انیمیشن است.

فارس میزبان جشنواره انیمیشن رضوی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی گنج‌کریمی بعد از ظهر امروز در حاشیه پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 4 کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران شیراز اظهار داشت: فارس در سال گذشته 11 کتاب به شورای کانون‌های پرورش فکری ارائه کرد که از پنج کتاب رونمایی و سه کتاب دیگر در طرح سیمرغ زیر چاپ است که نشان از ظرفیت بالای فرهنگ در این استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: از 160 نمایشنامه تولید شده در سال گذشته، 20 نمایشنامه متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بوده است.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: حرکت رو به رشدی را در زمینه فرآیند و برنامه‌های محوری برای شناسایی استعدادهای جوانان در مراکز کانون پرورشی شاهد هستم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری فارس نیز در این جشنواره طی سخنانی گفت: هنر در اسلام وسیله‌ای برای رشد و تعالی انسان‌ها است که اگر از این استعداد خدادادی به‌درستی استفاده و هدایت شود، جامعه‌ای پویا و بانشاط را خواهیم داشت.

ناهید شمس اضافه کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی می‌توان از بخش خصوصی برای ایجاد مراکز هنری استفاده کرد.

این مسئول اضافه کرد: برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید بستری فراهم شود تا نسل جوان در تمام سال از این کانون‌ها و مراکز بهره‌مند شود.

مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در این آیین طی سخنانی ابراز داشت: فارس با 890 امام‌زاده واجب‌التعظیم یکی از استان‌های شاخص ولایت‌مداری و فرهنگی در کشور است.

مجتبی حق‌پرست خاطرنشان کرد: پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 4 کشور در مدت سه روز با حضور استان‌های فارس، البرز، خراسان رضوی، زنجان، سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان و لرستان در شیراز برگزار شد.

به گزارش فارس، بر اساس رای هیئت داوران در بخش کودک و نوجوان استان سیستان و بلوچستان با نمایش «بزک جنگلی شاه» به عنوان برگزیده نخست، خراسان رضوی با نمایش «پرپرون» دوم و فارس با نمایش «دوستی مجاز» سوم و شایسته تقدیر شدند.

در بخش نویسندگی، لوح تقدیر به نویسنده نمایش «گرگ‌نامه»، سید یاسر هاشم‌زاده از استان کردستان، جایزه منتخب نویسندگان به نمایش «نی و نی» به بی‌با رهسپار از سیستان و بلوچستان، در بخش کارگردانی نیز لوح تقدیر به کارگردان نمایش «یار مهربان» مهدی احودی از استان فارس تعلق گرفت.

همچنین اهدای جایزه در بخش منتخب کارگردان نمایش «گرگ‌نامه» به سید یاسر هاشم‌زاده از استان کردستان، در بخش بازی دهنگی عروسک، جایزه منتخب به «گرگ‌نامه» محمد وطن خواه برای نقش گرگ و علی‌اصغر فیض‌اللهی برای نقش جوجه و نقش روباه به لیلا کرهانی برای بازی در نقش یار مهربان اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه، جایزه منتخب به زهرا فاطمی و بی‌با رهسبار برای نمایشنامه نی و نی، طراحی و ساخت عروسک به سید یاسر هاشم‌زاده به خاطر طراحی نمایش گرگ‌نامه داده شد.

در بخش موسیقی نیز جایزه منتخب به فرشید جعفری برای ساخت آهنگ نمایش یار مهربان از استان فارس و در بخش طراحی آفیش بروشور نیز فرانک منفرد از زنجان و نمایش کرم کاری از خراسان رضوی در این مراسم تقدیر شد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول