اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان:

جشنواره شعر بسیج موجب آشنایی با مضامین ارزشی و آیینی می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: جشنواره شعر بسیج موجب آشنایی شعرا با مضامین ارزشی و ارزش‌های اسلامی و آیینی است.

جشنواره شعر بسیج موجب آشنایی با مضامین ارزشی و آیینی می‌شود

سید جواد هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ششمین جشنواره شعر بسیج با عنوان طنین حماسه تیرماه سال‌جاری در زنجان برگزار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه بازخوانی ارزش‌ ها و آرمان‌‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از محورهای این جشنواره است، افزود: عدالت‌طلبی، استقلال، آزادگی، استکبارستیزی و دین‌باوری از دیگر محورهای این جشنواره است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 15 مرداد ماه سال‌جاری در این جشنواره شرکت کنند، افزود: با توجه به استقبال علاقه‌‌مندان از این جشنواره، مهلت آن تمدید شده است.

وی بیداری اسلامی و مقاومت ملل را دیگر محورهای این همایش عنوان کرد و گفت: انتظار، امید، آرمانگرایی از دیگر محورهای این همایش محسوب می‌شود.

هاشمی ادامه داد: مفاهیم آیینی یا اجتماعی مبتنی بر اصول خانواده، اخلاق و سبک زندگی اسلامی از دیگر محورهای این جشنواره است.

وی حماسه اقتصادی در آینه شعر را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد و گفت: علاقه‌‌مندان می‌‌توانند فرم نام‌‌نویسی جشنواره را با مراجعه به سازمان بسیج هنرمندان، واقع در فرهنگسرای امام خمینی (ره) دریافت کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان شهرستانی می‌توانند از طریق ایمیل اشعار خود را به جشنواره ارسال کنند، افزود: مزیت این جشنواره امکان ارسال اشعار به صورت ایمیل است.

وی با بیان اینکه تاکنون استقبال مطلوبی از این جشنواره صورت گرفته است، افزود: بسیج هنرمندان آماده دریافت اشعار علاقه‌مندان است.

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی وبلاگ جشنواره در سایت سپاه استان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این جشنواره استانی است اما از استان‌های دیگر نیز برخی شعرا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور استارت جشنواره را زده است، افزود: برای اجرای مطلوب این جشنواره سازمان تصمیم گرفت در این زمینه پیشگام باشد که خوشبختانه توفیقات مطلوبی داشته است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه این جشنواره در پنج محور و در دو رده سنی برگزار می‌شود، افزود: به نفرات برتر جشنواره تندیس و هدایایی تقدیم می‌شود.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را برای آشنایی نسل جدید با شعرهای آیینی مهم ارزیابی کرد و گفت: علاقه‌مندان با شرکت در این جشنواره با مضامین ارزشی و ارزش‌های اسلامی و آیینی آشنا می‌شوند.

هاشمی از برگزاری شب شعر در مناسبت‌های مختلف توسط این انجمن خبر داد و گفت: انجمن به دنبال برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر است که امیدواریم هر چه زودتر تحقق یابد.

وی از برنامه‌ریزی انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان برای دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان خبر داد و گفت: در صورت امکان این برنامه همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73003/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول