اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری آیین اختتامیه جشنواره عکس ریجانه‌النبی صورت گرفت

معرفی برگزیدگان جشنواره عکس ریحانه‌النبی در گلپایگان

با برگزاری آیین اختتامیه جشنواره عکس ریجانه‌النبی برگزیدگان برتر این جشنواره در گلپایگان معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان جشنواره عکس ریحانه‌النبی در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محمود بخشی به عنوان شهردار گلپایگان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره عکس ریحانه‌النبی اظهار کرد: شهرداری متعلق به تمام مردم است و شهروندان سهامداران واقعی شهرداری هستند و نیرو‌های شهرداری از تمام توان خود برای رفاه، آسایش و سلامت مردم تمام استفاده می‌کنند.

وی با قدر‌دانی از تمام عکاسانی که از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند، ادامه داد: عکاسی با عشق و هنر در آمیخته شده است و عکاسان از زاویه دوربین مشکلات را به تصویر می‌کشند.

در ادامه دبیر جشنواره ریحانه‌النبی تصریح کرد: تبلیغ و تنویر جلوه‌های عفاف و حجاب و آثار معنوی آن در جامعه و اثر آن در زندگی اسلامی ایرانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

مسعود حبیبی با بیان اینکه فراخوان جشنواره ریحانه‌النبی از 20 بهمن ماه سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده بود و بنا به درخواست شرکت‌کنندگان تا 26 فروردین ماه تمدید شد، تصریح کرد: آثار عکاسان در دو بخش مستند اجتماعی و خلاقه به دبیر‌خانه جشنواره واقع در شهرداری گلپایگان ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: 456 اثر از 76 عکاس کشوری در دبیرخانه جشنواره توسط داوران فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) بررسی شد که سرانجام 26 اثر در بخش مستند اجتماعی و چهار اثر در بخش خلاقه انتخاب شدند.

در ادامه امام جمعه گلپایگان با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تشکر از کارکنان شهرداری اظهارکرد: شهرداری خاستگاه جامع و کامل تمام مردم است و آحاد مردم همواره با شهرداری ارتباط تنگاتنگی دارند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی با بیان اینکه مردم باید دیدگاه‌ها و انتقادات سازنده خود را با شهرداری در میان بگذارند، افزود: شهروندان می‌توانند به شهرداری راهکار ارائه بدهند و کارکنان شهرداری نیز با سعه صدر و حوصله شنوای مشکلات مردم باشند و در رفع مشکلات آنها گام بردارند.

وی تاکید کرد: پس از انتصاب محمود بخشی به عنوان شهردار جدید انتقادات نسبت به شهرداری بسیار کاهش یافته است و مردم شهر گلپایگان شاهد خدمات ارزنده و انجام اقدامات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری هستند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه فضای عمومی شهر با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و تحولات بسیار خوبی در شهر صورت گرفته است، افزود: این تغییر و تحولات مثبت نشان از فعالیت گسترده و شبانه‌روزی شهردار و اعضا و کارکنان شهرداری گلپایگان دارد.

وی با اشاره به جشنواره عکس ریحانه‌النبی گفت: در گلپایگان استعداد‌ها و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که باید آنها شکوفا شوند و برای شکوفایی این استعدادها نیاز به خلاقیت و اندیشه‌های جدید است. 

در ادامه داور جشنواره ریحانه‌النبی اظهار کرد: با توجه به اینکه این جشنواره نخستین جشنواره ملی بود که در سطح شهرستان برگزار می‌شد، عکاسان و هنرمندان استقبال خوبی از سراسر کشور داشته‌اند و این امر سبب دلگرمی مجریان برگزاری جشنواره شد.

مهدی منتصری ادامه داد: آثار در ابعاد 50 در 70 به صورت رنگی و سیاه و سفید به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

در ادامه برگزیدگان جشنواره ریحانه‌النبی به این شرح اعلام شد:

سید صادق حسینی از شیراز و فاطمه محمدی از تهران به عنوان نفرات نخست در بخش مستند اجتماعی مفتخر به دریافت لوح سپاس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان شدند.

مهدی حسین خانلو و نیلوفر محمدیان از زنجان به عنوان نفرات دوم در بخش مستند اجتماعی مفتخر به دریافت لوح سپاس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 400 هزار تومان شدند. 

حمیدرضا بازرگانی از زنجان به عنوان نفر سوم در دو بخش مستند اجتماعی و خلاقه موفق به کسب لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ 300 هزار تومان شد.

همچنین داوران جشنواره ریحانه‌النبی علی سامعی، مهدی منتصری، سعید شمس و حسین مال امیری بودند که با لوح تقدیر  از زحمات آنها قدردانی شد.

همچنین در این آیین گروه موسیقی سنتی صبا به اجرای موسیقی پرداختند که این گروه مورد تشویق و استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفتند.

همچنین آثار برگزیده جشنواره ریحانه‌النبی  به مدت 10 روز در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/63014/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول