اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

صنعت گردشگری در‌ توسعه کرمان راه‌گشا است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: صنعت گردشگری در آینده توسعه استان کرمان راه‌گشا و مؤثر است.

صنعت گردشگری در‌ توسعه کرمان راه‌گشا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی پیش از ظهر امروز در همایش فعالان بخش خصوصی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: صنعت گردشگری همه آحاد جامعه را در بر می‌گیرد و حتی نوع برخورد مردم به نوعی در گردشگری مؤثر است.

وی بیان داشت: صنعت گردشگری می‌تواند در آینده توسعه استان کرمان راه‌گشا باشد و درآمدزایی، اشتغال، اقتصاد و حتی توسعه بخش کشاورزی و صنعت ما را دنبال کند.

شمس‌الدینی افزود: احیای واقعی بناهای تاریخی زمانی محقق می‌شود که روح زندگی در آنها جریان داشته و خانه‌ها و اماکن قدیمی با تعریف کاربردهای مناسب در گردشگری و درآمدزایی دخیل شوند.

وی با اشاره به اعلام فراخون واگذاری خانه‌های قدیمی به بخش خصوصی تصریح کرد: تعداد زیادی از خانه‌های قدیمی در اختیار بخش خصوصی است که می‌توانند با مرمت آنها درآمدزایی و اشتغال بالایی برای استان کرمان داشته باشند.

شمس‌الدینی با اشاره به مرمت فاز دوم موزه صنعتی کرمان و خانه معروف به امام جمعه خاطر نشان کرد: این اماکن با یک‌ششم هزینه‌ها برای ساخت در حال مرمت هستند.

وی گردشگری را یک مطالبه عمومی دانست و ابراز داشت: 11 روستا در استان کرمان به عنوان روستاهای هدف گردشگری شناخته و زیرساخت‌های لازم در آنها فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اذعان داشت: هفت دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری، 16 کمپ گردشگری، 92 تعاونی صنایع دستی و 257 موافق اصولی با 16 میلیارد تومان تسهیلات در استان کرمان انجام شده است.41 منطقه نمونه گردشگری استان کرمان مصوب شده و در هشت منطقه سرمایه‌گذار حضور یافته‌اند.

شمس‌الدینی افزود: از 260 رشته صنایع دستی در کشور، 60 رشته در استان کرمان کار می‌شود که ارزش افزوده خوبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.صنایع دستی علاوه بر اشتغال خانواده‌ها،‌ درآمد کافی را نیز به همراه دارند و جمعیت زیادی می‌توانند از آن بهره ببرند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: 53 هزار و 912 صنعتگر در استان کرمان حضور دارند که 27 هزار و 198 نفر کارت شناسایی دارند.

انتهای پیام/80017/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول