اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

تله‌کابین گنج‌نامه حلقه مفقوده توسعه صنعت گردشگری همدان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از مجموعه تفریحی توریستی تله‌کابین گنج‌نامه با عنوان حلقه مفقوده توسعه صنعت گردشگری همدان یاد کرد و گفت: تله‌کابین گنج‌نامه با تمام مشکلات همچنان پابرجا مانده است.

تله‌کابین گنج‌نامه حلقه مفقوده توسعه صنعت گردشگری همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا ایزدی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه عرقیات گیاهی، دارویی و طب سنتی در مجموعه تله‌کابین گنج‌نامه با بیان اینکه هنوز گردشگری به نوعی شکل سنتی خود را دنبال می‌کند، افزود: یکی از معایب کار ما نداشتن نگاه تخصصی در بحث گردشگری است.

وی اضافه کرد: در بحث گردشگری برنامه‌ای خاص نداریم و برای خانواده‌ها نیز در این موضوع کاری صورت نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تأکید بر لزوم وجود نگاه تخصصی به امر گردشگری در جامعه گفت: ما منکر نگاه سنتی به گردشگری نیستیم اما باید با علم و تکنولوژی روز به این مباحث وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید دید خود را از بخش خالی لیوان به قسمت پر آن سوق داد و همت را برای حمایت از هویت خود زیاد کرد.

ایزدی حوزه گردشگری را نیازمند تخصص لازم دانست و یادآور شد: هیچ فردی نمی‌تواند ادعای این را داشته باشد که در این حوزه دارای تخصص است.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری سالیانه بیش از یک‌هزار میلیارد دلار گردش مالی در دنیا ایجاد می‌کند، اظهار داشت: با این وجود حوزه گردشگری تأثیر زیادی در اقتصاد امروز ما ایفا نمی‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اجحاف‌ها در مورد تاریخی بودن ایران را یادآور شد و گفت: تعداد و کیفیت آثار به جامانده در ایران این کشور را جزء سه کشور تاریخی دنیا نشان می‌دهد اما برخی کج‌سلیقگی‌ یا دشمنی‌ها رتبه هفتمی را برای ایران نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش مدت زمان حضور گردشگران در همدان گفت: مجموعه تله‌کابین گنج‌نامه توانست گردشگران را در این مجموعه در یک روز ماندگار کرده و بخشی از مشکلات ما را در بحث اقامت رفع کند.

در پایان این مراسم از فعالان طب سنتی و گیاهی تجلیل شد.

انتهای پیام/89017/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول