اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه مبارک رمضان

700 مسجد کهگیلویه و بویراحمد غبارروبی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان 700 مسجد این استان غبارروبی می‌شوند.

700 مسجد کهگیلویه و بویراحمد غبارروبی می‌شوند

حجت‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: دهه آخر ماه شعبان، دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است که در آن مسلمانان اقدام به پاک‌ سازی مساجد می‌‌کنند تا برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده باشند.

وی مساجد را به عنوان مکان‌های معنوی یاد کرد و گفت: مساجد باید برای حضور نوجوانان و جوانان به فضایی پاکیزه و شایسته تبدیل شود تا تمایل این قشر به مساجد نیز افزایش یابد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آیین غبارروبی در آستانه ماه مبارک رمضان عملی فرهنگی و مذهبی است که مسلمانان مساجد را برای انجام مراسم ماه مبارک رمضان آماده می‌‌کنند.

جعفری عنوان کرد: با توجه به توصیه اسلام در خصوص پاکیزگی مساجد از 20 شعبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان دهه غبارروبی و عطرافشانی نامگذاری شده تا در غبارروبی مساجد قلب‌های خود را نیز از گناهان پاک کرده و با طهارتی کامل وارد ماه مبارک رمضان شویم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و دهه غبارروبی مساجد هستیم، عنوان کرد: بیش از 700 مسجد کهگیلویه و بویراحمد با همکاری هیئت امنای مساجد، بسیج و مردم استان نیز غبارروبی می‌شوند.

مرتضوی غبارروبی مساجد را نیازمند فرهنگ‌سازی خاصی عنوان کرد و گفت: مساجد برای حضور پرشورتر آحاد جامعه به منظور استفاده بهینه از فضای معنوی و راز و نیاز با معبود و برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه مبارک آماده غبارروبی می‌شوند از این رو باطن پاک و قلب‌های از گناه زدوده شده از اهمیت خاصی در ماه پر فضیلت رمضان برخوردار است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به راهکارهای جذب جوانان به مساجد اشاره کرد و گفت: فضای مناسب مسجد، برنامه‌های فرهنگی، نظافت و پاکیزگی، مشارکت دادن جوانان در تصمیم‌گیری‌ها، تقسیم کار، احترام گذاشتن به عقیده و شخصیت آنان، تواضع و دوستی با جوانان از جمله راهکارهای جذب این قشر به مسجد است.

مرتضوی ادامه داد: در این ماه پر خیر و برکت باید برای جذب جوانان به مساجد و بهره‌مندی آنان از ماه رمضان بیش از گذشته تلاش کنیم تا جامعه‌ای سالم و مذهبی داشته باشیم.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول