اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه مبارک رمضان

4 هزار مسجد در سیستان و بلوچستان غبارروبی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بیش از 4 هزار مسجد در سیستان و بلوچستان گلاب افشانی و غبارروبی می‌شوند.

4 هزار مسجد در سیستان و بلوچستان غبارروبی می‌شوند

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دین مقدس اسلام، دین نظافت و پاکیزگی است بنابراین اجرای طرح غبارروبی مساجد یک وظیفه ارزنده‌‌ است.

وی افزود: بنا به فرموده امام باقر (ع) «همانا بهشت و حورالعین در انتظار افرادی است که در نظافت و تمیز کردن مساجد سعی و تلاش کنند» بنابراین غبارروبی مساجد یک فرهنگ دینی محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حکایات مکرر آمده است که اگر یکی به اندازه مقدار غباری که به چشم می‌رود از مسجد پاکسازی کند، خداوند او را به بهشت می‌برد بنابراین مردم مسلمان ایران بر اساس حدیث «النظافة من‌الایمان» همواره در پاکیزگی مساجد اهتمام داشته و حتی از یکدیگر باید سبقت هم بگیرند.

قربانپور خاطرنشان کرد: هر ساله یک برنامه نمادین از غبارروبی مساجد توسط این اداره‌کل صورت می‌گیرد تا تشویقی باشد برای جوانان که خانه خدا را بر خانه خود مقدم بدانند و در مراقبت و  پاکیزگی آن بکوشند.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فضایل و برکات چند جانبه‌ای دارد و در واقع حکم الهی است و باید از این فرصتی که خداوند در اختیار انسان‌های مؤمن قرار می‌دهد به نحو احسن استفاده شود.

قربانپور ادامه داد: باید تمامی مساجد به شکل شایسته‌ای غبارروبی شوند و خدمت به مسجد کاری همگانی شمرده می‌شود چراکه این سنت الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان فضایل جسمی و روحی فراوانی دارد،‌ عنوان کرد: ماه رمضان پر فضیلت‌ترین ماه سال است، ماه انسان‌سازی، ماه راز و نیاز باحق تعالی، ماهی که در آن قرآن نازل شده و پروردگار انسان‌ها را به استغفار و پاک شدن از گنا‌هان دعوت می‌کند.

قربانپور گفت: جرم در این ماه صورت نمی‌گیرد، اجتماع از آسیب دورتر می‌شود، همه ساله آمارها نشان می‌دهد در این ماه پر خیر و برکت تصادفات نیز کمتر می‌شود.

انتهای پیام/75002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول