اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان:

حفظ زبان از دروغ باطن روزه است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان روزه را دارای ظاهر و باطن دانست و گفت: حفظ زبان از دروغ باطن روزه است.

حفظ زبان از دروغ باطن روزه است

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مومنان از منتظران ماه مبارک رمضان محسوب می‌شوند.

وی استقبال از ماه مبارک رمضان را سنت و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) عنوان کرد و افزود: رمضان یکی از نعمت‌های برجسته خداوند است.

شفیعی‌زاده ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای آمرزش گناهان خواند و تصریح کرد: روزه ظاهر و باطنی دارد و نخوردن و نیاشامیدن شرط ظاهری روزه گرفتن است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید براینکه باطن روزه مانند ظاهر آن باید حفظ شود، بیان کرد: مسلمانان همان طور که از اذان صبح تا مغرب مکلف هستند نخورند و نیاشامند، باید باطن روزه را حفظ کنند.

وی حفظ زبان از دروغ و نگه‌داشتن چشم از نگاه غیر شرعی را باطن روزه دانست و خاطرنشان کرد: مومن در ماه مبارک رمضان نباید حرف زشت بگوید.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه مسلمانان نباید به همدیگر ظلم کنند، یادآور شد: مومن در ماه مبارک رمضان نباید از ذکر خداوند، نماز و دعاهای مختلف غافل باشد.

شفیعی‌زاده در ادامه به گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در گیلان اشاره کرد و افزود: سنت گردهمایی روحانیون از ابتدای انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله احسانبخش در استان پایه‌گذاری شده است.

وی گردهمایی مذکور را روز دوشنبه هفته جاری با سخنرانی آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب گیلان در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84001/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول