اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اصفهان:

محوریت سبک زندگی اسلامی، عقلانیت و تفکر است

استاد دانشگاه اصفهان گفت: هم اکنون ایران در حال پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی در سطح جهان است و در این راستا باید به سبک زندگی اسلامی که بر محوریت عقلانیت و تفکر است، توجه بیشتری شود.

محوریت سبک زندگی اسلامی، عقلانیت و تفکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام احمد لقمانی بعد از ظهر امروز در سلسله نشست‌های فرصت‌های تاریخی انقلاب اسلامی با نام فتا اظهار کرد: باید فرصت‌هایی که انقلاب اسلامی برای مردم به وجود آورده را غنیمت شمرد، چرا که مطابق احادیث فرصت‌ها همچون ابر در حال گذر هستند.

وی افزود: شیوه انتقال فرهنگ و تمدن غربی - آمریکایی از طریق القای سبک زندگی آنان به جوامع دیگر محقق شده و این اهمیت رسیدگی ویژه به موضوع سبک زندگی اسلامی را دوچندان می‌کند.

این کارشناس مذهبی اجتماعی تاکید کرد: سبک زندگی غربی آمریکایی موجود در جامعه ما علاوه بر انتقال فرهنگ غربی باعث ایجاد ادیان جدیدی در بین مردم شده و بر مسائل اعتقادی و دینی مردم اثر بسزایی گذاشته است.

وی با بیان اینکه مطابق با فرمایش حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دهه 90 سبک زندگی با 20 سئوال اساسی مطرح شده است، گفت: تعریف سبک زندگی به شیوه رفتاری، گفتاری، فردی واجتماعی با توجه به الگوهای فکری فرهنگی گفته می‌شود و در یک کلام هویت‌بخش زندگی است.

لقمانی با اشاره به اینکه سبک زندگی و دستورالعمل‌های آن در حوزه‌های مختلفی چون گفتاری، پوششی، رفتاری تفکری و اعتقادی تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: سبک زندگی مردم جامعه کنونی به گونه‌ای پیش‌رفته که نه تنها اسلامی نیست، بلکه ایرانی نیز نیست.

وی اظهار داشت: در جامعه امروز ما شیوه گفتاری جوانان و مردم تغییر کرده و به مجموعه لغات غلط و مبتذل تبدیل شده به گونه‌ای که در مجلس شورای اسلامی ایران که باید جایگاهی برای الگوسازی باشد نیز کلمات غیر فارسی چون تریبون، فراکسیون و اپوزیسیون استفاده می‌شود.

این استاد دانشگاه اصفهان تاکید کرد: تغییر سبک زندگی در مسئله پوشش و لباس توسط دشمنان بسیار مهندسی شده است و دشمنان با تغییر ذائقه مردم جوامع ما و با یک برنامه از قبل طراحی شده باعث ترویج فرهنگ برهنگی غربی آمریکایی هستند.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهایی تأثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی آمریکایی در میان جوامع دنیا و ایران ماهواره است.

لقمانی ابراز داشت: آمار طلاق در خانواده‌هایی که از ماهواره استفاده می‌کنند بیش از 10 برابر شده است، چرا که ماهواره‌ها و برنامه‌های مهندسی شده دشمنان مثلث‌های عشقی دیروز را با ذوزنقه‌های عشقی امروز مبدل گردانیده و این خود باعث بروز مشکلات عمده‌ای در خانواده‌های ایرانی شده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی بر محوریت عقلانیت و تفکر قرار دارد و باید به این امر اهتمام ورزید، اضافه کرد: ما در حال پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی در سطح جهان هستیم که توجه بیشتر جوانان و مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/63008/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول