اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت بهره‌برداری از کارخانه معدن طلای تکاب تا آخر رمضان جاری

36 هزار کیلوگرم شمش طلا و 1260 کیلوگرم نقره از معدن تکاب استخراج می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه معدن طلای تکاب از لحاظ استخراج جزو 17 معدن بزرگ طلای کشور است گفت: اگر کارخانه معدن طلای تکاب تا آخر رمضان سال جاری به بهره‌برداری برسد، سالانه در حدود 36 هزار کیلوگرم شمش طلا و یک هزار و 260 کیلوگرم نقره استخراج می‌شود.

36 هزار کیلوگرم شمش طلا و 1260 کیلوگرم نقره از معدن تکاب استخراج می‌شود

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات کشور، آذربایجان غربی را در هشت محدوده اعلام کرده، که هنوز اکتشافات را در این هشت محدوده تمام نکرده، و در حال حاضر سازمان معدن بلاتکلیف است که باید برنامه‌ریزی شود، تا اکتشافات این هشت محدوده تمام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: معدن طلای تکاب از لحاظ استخراج طلا جزو 17 معدن بزرگ طلای کشور بوده و از لحاظ ارزش ریالی نخستین معدن ایران است.

قاضی‌پور اعلام کرد: اگر کارخانه معدن طلای تکاب تا آخر رمضان سال جاری به بهره‌برداری برسد، سالانه در حدود 36 هزار کیلوگرم شمش طلا و یک هزار و 260 کیلوگرم نقره استخراج می‌شود.

وی افزود: طبق قانون از این درآمد دولتی باید حجم قابل توجهی به آذربایجان غربی و تکاب داده شود، زیرا اهالی این شهرستان کم‌برخوردار هستند، و کار عمرانی در این شهرستان انجام نشده است.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: طبق قانون فراهم آوردن زیرساخت‌های معادن شامل جاده، آب، برق و گاز وظیفه دولت است، و در حال حاضر در دو منطقه تکاب و پیرانشهر هنوز جاده مربوط به معادن آسفالت نشده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار باید پیگیری کنند، به طوری که مسئولیت اجرای پروژه‌ها نیز بر عهده دولت قرار دارد.

قاضی‌پور تصریح کرد: تنها راه برون‌‌رفت از این تحریم‌ها اشتغال و توسعه تولید داخل است، و در این زمینه مواد اولیه همه تولیدات از معادن استخراج می‌شود، و دولت باید به سمت معادن رویکرد پیدا کند، زیرا در آینده بیشترین درآمد از معادن کسب می‌شود.

قاضی‌پور اعلام کرد: هر کارخانه که در مجاورت معادن ایجاد می‌شود، برای تولید آب، برق و گاز آن باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد، که این موضوع خود سبب می‌شود در منطقه اشتغال و امنیت ایجاد ‌شود.

انتهای پیام/61009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول