اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی مطرح کرد

افزایش استخراج مواد معدنی خراسان شمالی به 6/6 میلیون تن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان را افزایش استخراج مواد معدنی در استان به 6/6 میلیون تن عنوان کرد.

افزایش استخراج مواد معدنی خراسان شمالی به 6/6 میلیون تن

سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد حجم استخراج مواد معدنی را هم اکنون در خراسان شمالی 8/4 میلیون تن عنوان کرد و افزود: ذخایر قابل توجهی در کپه‌داغ و زون بینالود به عنوان پهنه‌های معدنی در استان شناسایی شده است.

وی همچنین در عین حال تأمین زیرساخت‌های معدنی در استان را ضروری عنوان کرد و گفت: به همین منظور در حال پیگیری زیرساخت‌های معدنی در استان بوده تا استخراج و فرآوری معدن به جایگاه واقعی خود در استان برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی مصوبات خوبی برای توسعه بخش معدن استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات برای اکتشاف معادن بوده که با تحقق آن این بخش در استان توسعه می‌یابد.

حسینی برگزاری کارگروه‌های توسعه معادن با چهار نشست را از جمله اقدامات این سازمان در راستای توسعه و تقویت بخش معادن در استان دانست و گفت: این نشست‌ها همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به حجم ذخیره معدنی در استان اظهار کرد: 767 میلیون تن میزان ذخایر بوده که عمدتاً در زمینه بوکسیت، باریت، کلسیت، گچ، مارون، آهک، شیل، سنگ لاشه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به صدور 167 فقره جواز برداشت از معدن در استان، نسبت به هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران در این بخش اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/63002/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول