اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:

اطلس معدنی فارس تامین اعتبار شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: تدوین و مطالعه اطلس معدنی این استان تامین اعتبار شد.

اطلس معدنی فارس تامین اعتبار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غفار صفری بعد از ظهر امروز در یازدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن در شیراز اظهار داشت: مقرر شد برای ارتقای بخش معدن فارس، کل این استان از نظر معدنی پهنه‌بندی و در همین ماه ارائه شود.

وی ادامه داد: استان فارس در بحث تولید خاک نسوز و صنعتی مقام نخست کشور را دارد و حدود 90 درصد خاک‌ نسوز مورد نیاز کشور در فارس تولید می‌شود.

صفری اضافه کرد: 18 درصد از سنگ‌های تزئینی کشور در فارس استخراج می‌شود و این استان با 80 میلیون تن ذخیره سنگ گچ مقام نخست کشور را دارد.

این مسئول با اشاره به ذخایر دولومیت فارس که می‌تواند با فراوری در تولید شمش منیزیم استفاده شود، بیان کرد: ساماندهی معادن شن و ماسه و استفاده از پتانسیل معادن فلزی نیریز و احیا معادن دهبید از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

صفری ابراز داشت: رشد صادرات استان فارس در سال گذشته 1.5 میلیارد دلار بوده که بیشترین رشد را در بین حوزه معدن و صنایع معدنی داشته و 417 میلیون دلار برای این استان ارزآوری داشته است.

برداشت ناصحیح و سلیقه‌ای سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری از ماده 24 قانون معادن یکی از موانع توسعه بخش معدن در فارس بود که مورد اشاره صفری قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود معارضان محلی و مداخله مسئولان شهرستانی و به ویژه فرمانداران در روند واگذاری محدوده‌های معدنی دو مانع بر سر توسعه بخش معدن است.

نبود تجهیزات به روز، اخذ عوارض و مالیات سنگین از تولید‌کنندگان، عدم وجود آمار و اطلاعات دقیق و تشکل‌های صادراتی از جمله مواردی بود که مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در ادامه به عنوان موانع بخش معدن در این استان برشمرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن نیز در این مراسم هدف اجلاس نظام مهندسی در شیراز را شناسایی ظرفیت‌ها و افزایش تعاملات بین فعالان بخش معدن ذکر کرد.

هرمز ناصرنیا بیان کرد: در 4 هزار و 762 معدن کشور مسئولان فنی سازمان نظام مهندسی حضور دارند که بر تمام عملیات معدن اعم از انفجارها، شیوه‌های بهره‌برداری و ایمنی نظارت دارند.

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول