اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن تخصصی معدنکاران آذربایجان غربی:

83 معدن در شمال آذربایجان غربی پروانه بهره‌برداری دارد

رئیس انجمن تخصصی معدنکاران آذربایجان غربی گفت: 83 معدن در شمال آذربایجان غربی دارای پروانه بهره‌برداری بوده، که از این میزان 48 معدن فعال و 35 معدن غیرفعال است.

83 معدن در شمال آذربایجان غربی پروانه بهره‌برداری دارد

جمال کسیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: بخش صنعت و معدن دوشادوش ملت غیور با وجود سختی‌ها و مشکلات محکم  ایستاده است.

وی افزود: ملت غیور ایران اسلامی در 24 خرداد سال 92 حماسه سیاسی دیگری خلق کردند، امید است حماسه تولید که بر دوش مسئولان قرار گرفته است، با توصیه ریاست جمهوری و تاکید وی بر اهمیت دادن به تشکل‌ها بتوانیم، در اجرای حماسه اقتصادی نیز سربلند شویم.

کسیانی خاطرنشان کرد: در شمال آذربایجان غربی 83 معدن دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد، که از این میزان 48 معدن فعال و 35 معدن غیرفعال است، یعنی 42 درصد معادن شمال آذربایجان غربی غیرفعال است.

وی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری که در این بخش معدن شده 112 میلیارد تومان است، که از این میزان 47 میلیارد تومان آن راکد است.

کسیانی با اشاره به تعداد واحدهای صنایع معدنی شمال آذربایجان غربی، ادامه داد: در شمال آذربایجان غربی 66 واحد صنایع معدنی دارای پروانه بهره‌برداری هستند، که از این میزان 48 واحد فعال و 18 واحد غیرفعال است، یعنی 27 درصد واحدهای صنایع معدنی غیرفعال هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده، در حدود 50 میلیارد تومان در زمینه واحدهای صنایع معدنی راکد بوده، که با توجه به اهمیت و توان منطقه در سنگ‌های تزیینی، بیشترین واحدهای غیرفعال مربوط به این منطقه است.

کسیانی تصریح کرد: جای تاسف دارد که از مجموع تولیدات معادن فعال آذربایجان غربی فقط هفت درصد در منطقه فرآوری و 92 درصد به خارج از منطقه برای فرآوری صادر می‌شود.

کسیانی ادامه داد: خلق حماسه تولید مانند حماسه سیاسی عزم و اراده جمعی می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف نیل به حماسه تولید در بخش معدن باید جایگاه تولید در نظام اداری فعلی بعد از ادغام وزارتخانه به صورت مستقل دیده شود.

کسیانی با بیان اینکه در جریان تحریم‌ها از سوی استکبار اهمیت بخش معدن مشخص می‌شود، اضافه کرد: در ساختار نظام اداری کشور در حالت فعلی، جایگاه بخش معدن خیلی کم‌رنگ است.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول