اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خواسته‌های مردم از طرح ضیافت/ امسال خبری از نمایشگاه در فردوس نیست

مردم فردوس در حالی از خواسته‌هایشان از نمایشگاه‌های ضیافت می‌گویند که گویا امسال خبری از نمایشگاه نیست.

خواسته‌های مردم از طرح ضیافت/ امسال خبری از نمایشگاه در فردوس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، نمایشگاه‌های ضیافت چند روزی است در سراسر کشور افتتاح شده، اما در فردوس خبری از نمایشگاه نیست اما در این میان مردم از مسئولان می‌خواهند که در صورتی که بنا است نمایشگاهی برپا شود با کیفیت مطلوب و وضعیت مناسبی برگزار شود و کالاهای عرضه شده نیز با قیمتی زیر عرف بازار به مردم ارائه شود.

کالاها به اندازه نیاز مردم عرضه شود

یکی از شهروندان شهرستان فردوس گفت: کالاهایی که در نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه ضیافت عرضه می‌شود باید به اندازه نیاز مردم باشد.

علی مینایی افزود: گاهی کالاهای عرضه شده بسیار محدود و در ساعات خاصی توزیع می‌شود و حتی مردم مجبور هستند که برای تهیه آن ساعت‌ها در صف بایستند که این امر برای یک فرد روزه‌دار در هوای گرم تابستان مشکل و طاقت‌فرسا است.

وی تصریح کرد: مسئولان باید با توجه به جمعیت شهرستان و نیز نیاز مردم در ماه مبارک رمضان به کالاهای اساسی، این کالاها را به صورت نامحدود عرضه کنند.

کالاهای طرح ضیافت زیر عرف قیمت بازار باشد

یکی دیگر از شهروندان فردوس یادآور شد: در بسیاری از نمایشگاه‌ها قیمت کالاهای عرضه شده با قیمت بازار یکسان است و هیچ تفاوتی ندارد.

محمدعلی جواهری گفت: در برگزاری نمایشگاه‌ها و اجرای طرح‌هایی همچون طرح ضیافت باید به قیمت کالاهای عرضه شده نیز توجه شود و این کالاها ارزان‌تر از قیمت بازار به فروش رسد.

وی افزود: اجناس و کالاهایی که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود کیفیت لازم را ندارد و شاید به همین دلیل این کالاها گاهی ارزان‌تر از قیمت عرف بازار است.

نمایشگاه‌ها در مکان مناسبی برگزار شود

یک فرهنگی بازنشسته نیز در این ارتباط گفت: نمایشگاه‌ها باید در مکان‌ها و سالن‌های مناسبی برگزار شود چرا که مردم زیادی به این نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

حسین مرادی افزود: گاهی نمایشگاه‌ها در سالن‌های کوچک و بسیار نامناسبی برگزار می‌شود که از نظر روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و نیز مسیر رفت‌و‌آمد نامطلوب است و بسیاری از افراد به دلیل این مسائل از مراجعه به نمایشگاه و خرید کالاهای مورد نیاز خود صرف نظر می‌کنند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح ضیافت در واحدهای صنفی شهرستان نیز چندان مورد قبول نیست چرا که ممکن است برخی از اجناس و کالاها در یک واحد صنفی موجود نباشد و فرد باید برای خرید کالای مورد نظر خود به همه واحدهای صنفی مشمول طرح سر بزند.

مرادی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ضیافت در یک سالن مناسب، بسیار مطلوب‌تر و مورد پسندتر از اجرای طرح در واحدهای صنفی سطح شهرستان است.

عرضه 48 تن برنج در طرح ضیافت فردوس

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس در فردوس گفت: به دلیل عدم وجود سالن مناسب و آماده نبودن فضای لازم برای برگزاری نمایشگاه ضیافت مجبور به اجرای این طرح در 15 واحد منتخب صنفی شهرستان هستیم.

نعیمی افزود: در سال‌های گذشته نمایشگاه‌های ضیافت در مکان مشخصی برگزار و بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گرفت، ولی در سال جاری به دلیل محدودیت فضا و فراهم نشدن مکان مناسب، طرح ضیافت با همکاری واحدهای صنفی شهرستان برگزار می‌شود.

وی از عرضه 48 تن برنج شامل 32 تن برنج وارداتی و 16 تن برنج هندی در طرح ضیافت فردوس خبر داد و تصریح کرد: همچنین 34 تن شکر، 10 تن عدس و نخود، لبنیات، گوشت منجمد برزیلی و گوشت مرغ نیز در این طرح به همشهریان عرضه می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس یادآور شد: کالاهای عرضه شده در طرح ضیافت 10 تا 15 درصد زیر عرف قیمت بازار عرضه می‌شود و برای عرضه این کالاها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نعیمی اذعان داشت: این طرح از 14 تا 25 تیرماه در 15 واحد صنفی شهرستان که پارچه طرح ضیافت بر سردرب آن نصب شده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/69007/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول