اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان

شمیم ضیافت از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر رادیو معارف از پخش دو برنامه «ماه خدا سلام» و «شمیم ضیافت» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

شمیم ضیافت از رادیو معارف پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر با اشاره به تدارک 21 هزار و 325 دقیقه برنامه ویژه ماه رمضان اعلام کرد: بیش از 9 هزار و 600 دقیقه از این برنامه‌ها به صورت زنده است و در قالب برنامه‌هایی متنوع با محور موضوعات اخلاقی، قرآنی، فقهی، سبک زندگی و داستانی پخش می‌شود.

وی افزود: رادیو معارف با دو برنامه «ماه خدا سلام» و «شمیم ضیافت» با موضوع شرح خطبه شعبانیه و بیان آداب ورود به ماه مبارک رمضان از دیدگاه رسول اکرم (ص) به استقبال این ماه پرفیض و برکت خواهد رفت.

مدیر رادیو معارف ادامه داد: رادیو معارف در این ایام با دو برنامه زنده با عناوین «نان و خرما» و «سحرخیزان» ویژه لحظات افطار و سحرهای ماه مبارک رمضان به بررسی سبک زندگی دینی و رویکرد اجتماعی، آداب دعا، شرایط استجابت و موانع استجابت دعا می‌پردازد.

وی با اشاره به برنامه «نسیم رمضان» گفت: این برنامه که به بررسی مباحث قرآنی به کارشناسی آیت‌الله مکارم شیرازی اختصاص یافته؛ در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مسابقه سراسری قرآنی خواهد کرد. همچنین شنوندگان می‌توانند شنونده مباحث طرح بزرگ قرآنی 1447 از برنامه «تا آسمان» رادیو معارف باشند.

لطفی نیاسر نقش ماه مبارک رمضان در سالم‌سازی فضای معنوی خانواده‌ها، رمضان و تقوای اجتماعی و آثار تقوا در زندگی اجتماعی، فضائل ماه رمضان، روزه‌داری و بیان آداب ضیافت را از جمله موضوعاتی دانست که در برنامه‌های «خانه مهر»، «صبح روشن»، «ارمغان» و جنگ شبانه «شبستان» به آن پرداخته می‌شود.

وی یکی از وظایف رسانه‌ها را در ایام ماه مبارک رمضان، پخش نوای دلنشین قرآن و ادعیه دانست و گفت: تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم در این ایام با صدای استاد عباس امام‌جمعه هر روز از رادیو معارف تقدیم شنوندگان خواهد شد. همچنین این رادیو با پخش ادعیه‌های این ماه در برنامه «خلوت انس» و پخش «دعای افتتاح» میهمان عزیزان شنونده خواهد بود. 

دبیر شورای معارف معاونت صدای رسانه ملی ابراز داشت: مباحث تفسیری آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله سید احمد خاتمی و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به ترتیب در برنامه‌های «بر کرانه نور»، «سروش آسمانی» و «در مکتب وحی» تقدیم شنوندگان خواهد شد.

وی از پخش سخنرانی‌ها و مباحث اخلاقی در این رادیو خبر داد و گفت: برنامه‌های «بر بال سخن»، «مکارم خوبان»، «رهیافت» و «حقیقت بندگی» از جمله برنامه‌هایی است که سخنرانی‌های سخنوران و اساتید اخلاق را در ایام ماه مبارک رمضان تقدیم مومنان خداجوی شنونده خواهد کرد.

لطفی نیاسر در ادامه ضمن اشاره به اهمیت رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در همه مناسبت‌ها تصریح کرد: برنامه‌های «کلام امام»، «حدیث آفتاب» و «پیام ولایت» برنامه‌هایی هستند که سخنان ایشان را با محور رمضان و برکات روزه، از آنتن رادیو معارف به سمع شنوندگان فرهیخته این رادیو می‌رساند.

وی همچنین از پخش نمایش‌های رادیویی با تکیه بر موضوعاتی نظیر انسان و توبه، حقوق اجتماعی و رمضان در برنامه «باغ تماشا» و «داستان هفته» خبر داد.

دبیر شورای معارف معاونت صدای رسانه ملی همچنین از پاسخگویی مراجع تقلید به احکام مربوط به روزه و ماه رمضان و پاسخ به پرسش‌های قرآنی شنوندگان در دو برنامه «زمزم احکام» و «پرسمان قرآنی» خبر داد و گفت: سعی شده حدالامکان پاسخ از زبان خود مراجع معظم تقلید و یا نمایندگان دفاتر ایشان تقدیم شنوندگان معارف جو بشود.

لطفی نیاسر برنامه «چراغ مطالعه» را گامی مهم در راستای معرفی کتب معارفی و دینی دانست و افزود: این برنامه در این ایام به معرفی کتاب‌های مرتبط با ماه پرفیض و برکت رمضان و روزه‌داری خواهد پرداخت.

وی از تدارک این رادیو برای پخش مستقیم و زنده مراسم احیای شب‌های قدر از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و گزارش از حرم‌های مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حضرت احمد بن موسی (ع) و دیگر مشاهد مشرفه در برنامه «فیض حضور» خبر داد.

دبیر شورای معارف معاونت صدای رسانه ملی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی تلاش‌های پرسنل رادیو معارف در همراهی با شنوندگان مومن و روزه‌دار، از آنان خواست در ماه ضیافت و غفران الهی تلاشگران این رادیو را از دعای خیر خود بی‌نصیب نگذارند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول