اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندهان لشکری و کشوری

همایش "یاد یاران" در مریوان برگزار شد

همایش "یاد یاران" به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه 23 تیر 58 مریوان و شهدای شمال کشور با حضور جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری در مریوان برگزار شد.

همایش "یاد یاران" در مریوان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، معاون دانشگاه جامع امام صادق(ع) سپاه امروز در این همایش که در دانشگاه آزاد واحد مریوان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به تشریح چگونگی آزادسازی مناطق مختلف غرب کشور از دست گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت و اظهار کرد: نقش محوری نیروهای بومی در این پیروزی بسیار چشمگیر بود.

حسن رستگارپناه افزود: در آن زمان جمعی از جوانان مریوان در سال 58 با ایجاد هسته اولیه سپاه پاسداران مریوان به مقابله با جریان‌های انحرافی و ضد دینی که عوامل استکبار جهانی در شهر مریوان در حال ترویج آن بودند پرداختند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های انقلابی این جوانان در آن زمان عرصه را بر گروهک‌ها تنگ کرده بود، افزود: استکبار جهانی با فراخوان نیروهای خود مقر سپاه پاسداران مریوان را که 25 نفر از عزیزان فرزندان این ملت در آن موضع گرفته بودند مورد حمله قرار داد و هشت نفر از جوانان رشید این مرز و بوم را به شهادت رساندند.

معاون دانشگاه جامع امام صادق سپاه تصریح کرد: حماسه‌هایی همچون 23 تیر 58 مریوان که در آن عده‌ای از جوانان برومند این خطه از میهن اسلامی با تقدیم خون خود در برابر گروهک‌های ضد انقلاب آفریدند هیچگاه در حافظه تاریخ پاک نمی‌شود.

رستگارپناه امنیت، آسایش، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را از برکات مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران دانست و تصریح کرد: شهدا با تقدیم خون پاکشان ضمن کوتاه‌کردن دست دشمنان از این آب و خاک بستر را برای توسعه کشور مهیا کردند.

وی از مردم کردستان به ویژه مردم شهید پرور مریوان به عنوان مردمی ولایی، انقلابی و همیشه در عرصه نام برد و بیان داشت: تقدیم بیش از 5 هزار و 400 شهید از افتخارات مردم شهید پرور کردستان است که برای همیشه بر تارک تاریخ خواهد درخشید.

معاون دانشگاه جامع امام صادق(ع) سپاه به تهدیدات و توطئه‌های دشمنان به ویژه در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش‌های گسترده دشمنان به منظور خدشه‌دار کردن انقلاب الهی ایران به خاطر رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور همیشگی مردم در عرصه شاهد پیشرفت و اقتدار همه جانبه کشور در عرصه‌های مختلف هستیم.

رستگارپناه در پایان گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید بیعت با شهدا را از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه‌هایی از این دست عنوان کرد.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول