اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سراسری کانون‎های وکلای دادگستری ایران:

مجلس برخی قوانین را بالانس کند/ در برخوردهای قضایی به قوانین 1328 مراجعه می‌کنیم

رئیس اتحادیه سراسری کانون‎های وکلای دادگستری ایران گفت: ما مشکل قانونی در کشور نداریم بلکه تورم قانون داریم که این امر نشان می‎دهد باید قوانین پالایش و ویرایش شوند.

مجلس برخی قوانین را بالانس کند/ در برخوردهای قضایی به قوانین 1328 مراجعه می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی مندنی‎پور بعدازظهر امروز در هفتمین آیین تحلیف کارآموزان وکالت و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: باید سیستمی به کمک مجلس بیاید تا قوانین را بالانس و ارزیابی کند تا نیاز نداشته باشیم در برخوردهای قضایی به قوانین 1328 مراجعه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نهاد وکالت یک نهاد غیرسیاسی است، خاطرنشان کرد: وکیل به شخصه گرایش خاصی می‎تواند داشته باشد اما کانون وکلای دادگستری نمی‎تواند از حزب، جناح، گروه یا مجموعه‎ای که به نام سیاست حرکت می‎کنند و در سیاستگذاری نقش دارند، حمایت کند.

وکلا باید از راه درست و قانونی به هدف برسند/ پاک بودن برای وکلا اعتبار می‎آورد

رئیس اتحادیه سراسری کانون‎های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه وکلا باید مسیر پیش روی خود را پاک، آهسته و پیوسته بروند، متذکر شد: کار عاقلانه این است که از راه درست و قانونی به هدف برسیم آنهایی که فکر می‎کنند ره چند ساله را باید یک شبه رفت باید از دیدگاهی که دارند تجدیدنظر کنند.

مندنی‎پور اذعان کرد: در وکالت هر چه فرد راه‎بلد، پخته‎تر و سالم‎تر عمل کند یقیناً نتایج حاصله بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پاکی و منزه بودن برای وکلا اعتبار می‎آورد، متذکر شد: وکلا همه چیز خود را در گرو شرافت‎شان گذاشته‎اند لذا باید در انجام رسالت سنگینی که بر عهده گرفته‎اند به خوبی ظاهر شوند.

وکلا از حقوق شهروندی آحاد مردم دفاع می‎کنند نه از سلیقه یا نفس جرم

رئیس اتحادیه سراسری کانون‎های وکلای دادگستری ایران افزود: وکیل به مثابه یک پزشک است و قسم‌ خورده که هر کسی نیاز به خدمات تخصصی‎اش دارد دریغ نکند، وکلا از حقوق شهروندی آحاد مردم دفاع می‎کنند نه از سلیقه یا نفس جرم، حقوق قانونی افراد بی‎پناه باید از طریق وکلا مطالبه شود.

مندنی‎پور یادآور شد: وکیل بنا به وظیفه‎ای که به عهده می‎گیرد قسم می‎خورد که در چارچوب قانون از کسانی که نیاز به تخصص وی دارند، دفاع کند.

وی با تاکید بر استقلال وکلا بیان داشت: وکلایی که دارای استقلال نباشند نمی‎توانند از حقوق مردم دفاع کنند، همه نیاز به وکیل داریم اما نهاد وکالت امروزه در جامعه به خوبی جا نیفتاده است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‎های وکلای دادگستری ایران ابراز امیدواری کرد زمینه مناسبی به کمک نمایندگان مجلس فراهم شود تا در آینده‎ای نزدیک شاهد قانون جامع با حفظ استقلال قانون وکلای دادگستری باشیم.

انتهای پیام/83001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول