اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

تورم مشکل اصلی کشور نیست

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با ضروری خواندن وجود یک هارمونی برای رفع مشکلات پیش رو گفت: بی تردید مشکل اصلی کشور تورم و اقتصاد نیست.

تورم مشکل اصلی کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم جعفری بعد از ظهر امروز در جمع فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت به مناسبت دهه تولید نبود همگرایی و تعامل را از معضلات در پیشبرد اهداف و مأموریت‌ها برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه بخشی از نیرو و انرژی که باید صرف رفع مشکلات شود به خنثی کردن یکدیگر گذاشته می‌شود.

وی بر روان سازی سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات در حوزه اقتصادی با مشارکت تمامی مجموعه‌ها تاکید کرد و گفت: حماسه اقتصادی در گرو رفع این مشکلات بوده تا توسعه اقتصادی فراهم شود.

جعفری از فعالان صنعتی به مثابه دانه‌های یک تسبیح یاد کرد و افزود: فعالان این بخش در تحقق حماسه اقتصادی نقش اساسی را ایفا می‌کنند از این رو رفع مشکلات این بخش از سوی دستگاه‌ها امری ضروری است.

* باید سهم خراسان شمالی از اعتبارات 15 هزار میلیارد تومان باشد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی همچنین با تاکید بر ظرفیت‌سازی در این استان به منظور اجرای طرح‌های مختلف گفت: خراسان شمالی بیش از یک صدم جمعیت کشور را دارد که اگر اعتبارات کشور براساس ملاک جمعیت پرداخت شود از 170 هزار میلیارد تومان بودجه کشور باید یک صدم آن به استان برسد که رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: البته هنوز ظرفیت‌سازی لازم برای جذب این میزان اعتبار در استان نشده و باید فضا به گونه‌ای آماده شود تا در صورت فراهم بودن زمینه از جمله پیمانکاران این اعتبار به طور کامل جذب شود.

جعفری با اشاره به اینکه با وجود احداث ساختمان گمرک در استان کمترین اقبال از گمرک می‌شود، اظهار کرد: اخیراً ساختمان گمرک را در حوالی علی‌آباد بازدید کرده، لیکن یک دانه ماشین هم مشاهده نکردم، از این رو بستر و ظرفیت‌سازی در استان برای توسعه بخش‌های مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: اکنون این زیرساخت در استان فراهم شده لیکن به خاطر برخی مشکلات استفاده مناسب از این قابلیت نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی همچنین تولید قابل توجه گیلاس در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های تولید کننده این محصول در کشور را برشمرد و گفت: متأسفانه زمینه صادرات این محصول در استان فراهم نشده و اکنون شاهد بوده که کم‌ترین سود نصیب باغداران می‌شود.

* مجمع نمایندگان خراسان شمالی آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی همچنین بر آمادگی این مجمع برای حمایت از سرمایه‌گذاران در استان تاکید کرد و گفت: با تمام وجود در خدمت فعالان صنعت، معدن و تجارت بوده تا زمینه رشد و رونق اقتصادی هر چه بیشتر در استان فراهم شود.

وی از فعالان صنعتی به عنوان سربازان عرصه تولید یاد کرد و گفت: نمایندگان استان برای رفع مشکلات احتمالی فعالان این بخش آمادگی دارد.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول