اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان مرکز استان گلستان خبر داد

برخورد جدی شورای دستگاه‎های نظارتی با بدهکاران بانکی

دادستان مرکز استان گلستان گفت: مهم‎ترین برنامه شورای دستگاه‎های نظارتی این استان در سال‌جاری پیگیری معوقات بانکی است تا برخورد و پیگیری مناسب در راستای وصول مطالبات آنها انجام شود.

برخورد جدی شورای دستگاه‎های نظارتی با بدهکاران بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس پوریانی عصر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: متاسفانه در طول سال‎های اخیر افرادی مبالغ زیادی را از بانک‎ها به صورت وام برای سرمایه‎گذاری و پروژه‎های مختلف دریافت کرده‎اند ولی نسبت به بازپرداخت آن اقدام نکرده‎اند.

بانک‎ها در معوق شدن تسهیلات خود نقش دارند

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که خود بانک‎ها و موسسات نیز در این امر به نوعی مقصر هستند زیرا برای مثال زمانی که مبلغ یک میلیارد تومان قرار است به کسی وام پرداخت شود این مبلغ به صورت چند مرحله‎ای و پس از بازدیدهای کارشناسان بانک‎ها و موسسات به متقاضی پرداخت می‎شود.

وی ادامه داد: در این مرحله است که به نظر من بانک‎ها کوتاهی انجام می‎دهند و اقدام مناسب را نسبت به این موضوع انجام نمی‎دهند که منجر به این می‎شود شخص حتی در بسیاری از مواقع سرمایه‎ای را که به صورت وام با ارائه طرح توجیهی دریافت می‎کند در راه سرمایه‎گذاری مصرف نمی‎کند.

پوریانی بیان کرد: حتی در جلسه‎های متفاوتی که با مدیران بانک‎ها و موسسات برگزار کردیم این نکته را تاکید داشتیم که در خصوص برخورد با بدهکاران بانکی دو حالت رخ می‎دهد که یا شخص سرمایه اخذ شده از بانک را در راه اقتصادی طرح توجیهی خود مورد استفاده قرار می‎دهد و یا آن سرمایه را نه تنها در طرح ارائه شده به بانک بلکه در هیچ صنعت یا مورد اقتصادی هزینه نمی‎کند.

پیشگیری و پیگیری قبل از تشکیل پرونده قضایی بهترین راه برای وصول مطالبات

دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: ما باید بین این دو یک تفاوتی قائل شویم، برای اینکه کسی که مبلغ اخذ شده از بانک را به هیچ فعالیت اقتصادی نمی‎زند به نوعی به اقتصاد منطقه و کشور ضربه می‎زند ولی آن کسی که بر اثر مشکلات اقتصادی که در کشور و یا مسائل ناشی از چالش‎های بین‎المللی دچار مشکل می‎شود و نمی‎تواند بازپرداخت را انجام دهد نیازمند یاری و کمک است تا بتواند از آن چالش خارج شود.

وی افزود: ما نیز در جلسه‎های گوناگون به بانک‎ها و موسسات توصیه کرده‎ایم که به نوعی پیشگیری را در دستور کار قرار دهید و در اعطای تسهیلات دقت نظر بالاتری را داشته باشید.

پوریانی ادامه داد: بیشتر سعی شده در بحث برخورد با بدهکاران بانکی اقدام‎هایی قبل از تشکیل پرونده در محاکم قضایی صورت گیرد.

وی گفت: برای مثال موردی بدهکار بانکی در یکی از بانک‎های استان بوده اینکه بدهکار مبلغ 100 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده در حالی که محل سکونت و فعالیت وی در استان دیگر بوده است و مدیر آن بانک با مراجعه به دادستانی و در پی چند مرحله تماس‎ و دیدار 50 درصد مبلغ را در مدت چند روز بازپرداخت داشته است.

وی ادامه داد: اگر مدیران بانک‎ها و موسسات در این زمینه‎ها بیشتر با دستگاه قضایی هماهنگی و تعامل را داشته باشند می‎شود از بروز بسیاری از پرونده‎های معوقه بانکی جلوگیری کرد و یا از راه‎های گوناگون قبل بدون تشکیل پرونده قضایی آن بدهی وصول شود.

برخورد با بدهکاران بانکی برنامه شورای دستگاه‎های نظارتی گلستان

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: یک شورای دستگاه‎های نظارتی استان در این زمینه در استان تشکیل شده است که متشکل از دادستان مرکز استان، مدیرکل اطلاعات، مدیرکل بازرسی، مدیرکل دیوان محاسبات و معاون برنامه‎ریزی استانداری گلستان است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‎های سال 1392 این شورا این است که با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» قدم موثری را در مورد بدهکاران بانکی و خلق «حماسه اقتصادی» بردارند.

پوریانی بیان کرد: مهم‎ترین برنامه این شورا در سال‌جاری پیگیری معوقات بانکی است و به بانک‎ها و موسسات اعلام کرده‎ایم تا بدهکاران خود را با اولویت مبالغ سنگین به این شورا اعلام کنید تا برخورد و پیگیری مناسب در راستای وصول مطالبات آنها انجام شود.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول